EAGLE.. Et par spørgsmål

Hejsa

Jeg er igang med at tegne et print, og er løbet ind i et par småting.

Hvordan laver man "lus" på et print ? skal man ind og indsætte det som et
symbol i tegningen, eller er der en smartere måde ?

Jeg har prøvet at bruge polygon til at lave et GND plan med, men den laver
bare en ramme der er prikker på. Altså ikke udfyldt eller noget som helst.
Hvad gør jeg galt ??

Håber i kan hjælpe.

Mvh
René

Re: EAGLE.. Et par spørgsmål
René skreiv:

En motstand på 0 ohm?

HM

Re: EAGLE.. Et par spørgsmål
Det var en mulighed ja. Men så skal man jo sætte den ind i diagrammet, og
længden kan være begrænset.
Jeg kom i tanke om hvad hvis man nu bare laver et par VIA's og så bare lader
airwirer'ne være?

Re: EAGLE.. Et par spørgsmål

Du kan måske udlægge som et dobbelt sidet print, men gøre oversiden meget
"dyrt" at bruge, også brugen af via.
De baner der så alligevel kommer på oversiden er så dine manuelle lus.

Christen

Re: EAGLE.. Et par spørgsmål
René skreiv:

Det er slik jeg gjør det, men jeg legger baner i layer 2 eller 15. Du
kan også legga inn lus av forskjellige lengder i "diskret"bibioloteket.

HM

Re: EAGLE.. Et par spørgsmål

Du stopper banen ,og skifter lag forsE6%tter banen og skifter tilbage
til det oprindelige lag ..sE5%vidt jeg husker er det sE5%dan man kan gF8%re
ogsE5%. der vil sE5% blive sat vias automatisk og i dit toplag vil der
vE6%re vist baner som du jo godt ved, er lus.

plan .. hmmm sE5%vidt jeg husker.. sE5% vE6%lger du polygon og laver en
streg omkring det omrE5%de du skal have med gnd plan.. sE5% klikker du pE5%
ratnest. og wupti skifter det indrammede til farve..
sE5% kan man gF8%re noget med at klikke pE5% laget og give det samme navn
som en bane.. feks gnd og sE5% vil det klE6%be til gnd.. jeg husker det
ikke perfekt.. men sku det vE6%re helt galt sE5% kan jeg kigge i mine
noter ..sE5% bare spF8%rg
alex

Re: EAGLE.. Et par spørgsmål

Bruger man:
- tryk polygon
- skriver  GND  <enter>
- indrammer området
- ratnest

så er området navngivet i samme omgang

Re: EAGLE.. Et par spørgsmål
On 28 Maj, 23:20, "Christen Fihl"

tak..Christen...det mE5% jeg prF8%ve.. tror endda du har fortalt det fF8%r.
men jeg blev ikke klar over hvor jeg skulle skrive.. Men det mE5% vE6%re
komandolinien.. jeg mE5% prF8%ve
alex

Re: EAGLE.. Et par spørgsmål
plan .. hmmm såvidt jeg husker.. så vælger du polygon og laver en
streg omkring det område du skal have med gnd plan.. så klikker du på
ratnest. og wupti skifter det indrammede til farve..
så kan man gøre noget med at klikke på laget og give det samme navn
som en bane.. feks gnd og så vil det klæbe til gnd.. jeg husker det
ikke perfekt.. men sku det være helt galt så kan jeg kigge i mine
noter ..så bare spørg
alex

Hejsa

Det var ratnest jeg manglede :o) utroligt nu kører det bare.
Tak for hjælpen

René

Re: EAGLE.. Et par spørgsmål

Jeg ville lave lusene som et ekstra lag.

Hvis du har et lag på det rigtige print så brug top laget til lus, hvis
du allerede har to lag i virkeligheden, så lav et 3 kobber lag til lus.

Site Timeline