Eagle Cad software, ude til fordel fro??????????

Jeg har i flere år brugt Eagle til print og diagramtegning. Og været
udmærket tilfreds, men der er ikke meget Windows over det.
Jeg har notop lige investeret i 3 program pakker fra tyske ABACOM. Det er
front designer et program til prof design af frontplader skalaer osv. Sprint
layout til print design. Og S Plan til diagramtegning..
Det er utroligt let at arbejde med, let at fremstille egne biblioteker.
Eneste mangel er måske at sprint Layout ikke kan autorute fra
kredsskemaprogrammet S Plan. Men der var Eagle nu heller ikke nogen ørn.
Demoer kan downloades fra: WWW.abacom-online-de
Ved installation kan der frit vælges mellem, tysk, fransk og engelsk. De kan
godt købes i DK, men jeg kan anbefale at købe direkte og spare ca. Kr. 200
pr program. Programmerne koster ca. K. 300,00 pr. stk.
Alt dette til behagelig orientering for de elektronik interesserede.

M.v.h.

Børge

Re: Eagle Cad software, ude til fordel fro??????????

Hvordan er autorouteren i fuld versionen?
    mvh søren

Re: Eagle Cad software, ude til fordel fro??????????

Jeg bruger den ikke:

Børge

Re: Eagle Cad software, ude til fordel fro??????????

Så nu har jeg prøvet det, vi ikke særligt begejstret, syntes det har
mere karakter af et tegne program(er) en et egentligt print design
program. Men det er sikkert meget anvendeligt og super hurtigt til meget
små opgaver.

Hilsen Mikkel

Re: Eagle Cad software, ude til fordel fro??????????
Hej Børge

Vil det sige at der ingen forbindelse er mellem print delen og
diagramdelen ?

Mvh Max

Re: Eagle Cad software, ude til fordel fro??????????

Etter det jeg kan se finnes det ingen DRC eller netlisteformat, men jeg kan
jo ta feil?

Med hilsen
Arne Offenberg

Re: Eagle Cad software, ude til fordel fro??????????
Hej Arne

Hvad skal man så med det, så er man jo ikke nået længere
end til lysbordet og Alfac striberne :)

Mvh Max

Re: Eagle Cad software, ude til fordel fro??????????

Jo, jeg kendte engang en fyr, der tegnede print i "worlddefect", og det
var lidt lettere at rette i end Alfac printene.

Bo //

Re: Eagle Cad software, ude til fordel fro??????????

Helt riktig, Men hvilket program har den laveste terskel, og kan mest?
Tja min Hiwire kan det meste, er utrolig lett å lære seg, koster penger, og
kan kjøres på en 386.

www.wintek.com

Min gamle versjon har ikke koordinater for pick and place maskiner, men der
finnes det heller ikke noen industriell standard, så jeg lager det likegodt
selv.

Arne O

Re: Eagle Cad software, ude til fordel fro??????????

Ja, det virker noget gammeldags og uproduktivt. Men jeg går også ind for
at vi genindfører trækøllen og langskibet. Så er der nok færre, der
kommer til skade, hvis der skulle blive krig :-)

Bo //
-fredag/rødvin

Re: Eagle Cad software, ude til fordel fro??????????
Hej Bo

Ja, men det er ikke det jeg syntes er problemet, problemet er at
man ikke får reduceret fejlmulighederne.

Fredag ja, rødvin nej, godt øl ja :)

Mvh Max

Re: Eagle Cad software, ude til fordel fro??????????
Hej Max,

$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk:

Hvad er der nu galt med Whiskey ;)

Tak for sludderen forleden, jeg har fundet et par C.I.-brochurer som din
medarbejder måske kunne være interesseret i og når jeg lige får nørklet
mig sammen til også at finde en C4 kuvert og et af postdanmarks dårligt
klæbende klistermærker sender jeg den til din privatadresse - jeg sender
også lidt info med jeg har skrabet op omkring mulighederne - forhåbentlig
i løbet af ugen der kommer.

Hils familien :)

--
Regards,
Soeren

Re: Eagle Cad software, ude til fordel fro??????????

"Jeg ved ikke hvordan 3. verdenskrig vil blive udkæmpet.
Men 4. verdenskrig vil blive udkæmpet med køller."

Citat: Albert Einstein

:-)

--
mvh Uffe

Re: Eagle Cad software, ude til fordel fro??????????

Kan du gi meg mer opplyssninger?

Med hilsen
Arne Offenberg

Re: Eagle Cad software, ude til fordel fro??????????

Hvis du mener hvor jeg har det fra?
Det Bedste, spørg mig ikke fra hvornår.
Men det er minimun 20 år siden :-)

Fandt denne side:
http://rescomp.stanford.edu/~cheshire/EinsteinQuotes.html

Hvor dette står:
"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV
will be fought with sticks and stones."

Hvis du spørger hvorfor det vil blive med køller?
Fordi menneskeheden vil blive bombet tilbage til stenalderen.
(Got nuke's?  Let's nuke them all.)

--
mvh Uffe

Site Timeline