eagle

Hej NG.

Jeg har lige et spørgsmål til Eagle programmet.

Jeg vil oprette mit eget bibliotek med komponenter som jeg ved passer i
designet og som jeg har godkendt.

Hvordan kopier jeg et symbol fra et bibliotek til mit eget som jeg lige har
oprettet?

Håber der nogen der kan hjælpen.

Re: eagle

Export, script, ? -> HELP
Import, script, <file name>

Jeg har ikke forsøkt det for komponenter; Jeg bruker cut and paste,
symbol og package, deretter NEW DEVICE.

HM

Re: eagle

Ja det er der.

Det nemmest er at du downloader manualen og læser det afsnit der omhandler
netop det.

Men for at begynde fra enden af: når du nu siger symbol, mener du så helt
nøjagtigt symbol, eller snakker vi device+package+symbol?

Hvis du er sikker på du kun vil kopiere symbolet så skal du ind i det lib
hvor du har symbolet liggende, trække en markering omkring det, bruge cut,
og gå til det nye lib du har lavet hvor du opretter et symbol og paster det
ind.
Derefter kan du lave package og kombinere begge dele i et device.

Alternativet er at du finder det komponent du vil modificere, opretter et
nyt lib, åbner det, højreklikkerpå komponentet du vil kopiere og trykker
Copy to library. Vupti så har du kopieret alle tre dele og du kan rette det
til som du vil.

Og så lige en reminder: husk at hold dig til dit 50mil og 25mil grid når du
designer komponenter både i symbol og i packages delen.

Pete

Re: eagle

"

Hvordan fjerner man så de package's som man ikke vil bruge, og jeg vil gerne
fjerne dem fra mit bibliotek og ikke kun fra device'n.

Re: eagle

Komandoen er "remove", men Eagel nekter å utføre den så lenge symbol
eller package er i bruk av noen device.

Derfor må du åpne bibioloteket og finne alle devices der pakken er i
bruk. Gå inn i "connect" og "disconnet all". Du bør finne en alternativ
pakke å "conecte" til. Deretter vil "remove" fungere.

HM

Re: eagle

Nemlig. Har man meget man vil fjerne er det en lidt omstændig opgave fordi
man skal skrive navnet på hvad man vil fjerne. Hvis nogen engang lavede en
mere point'n'click baseret GUI til redigering af komponent libr' så ville
det være dejligt. Måske findes det allerede. Der er en del små udbygninger
til Eagle hvis man er ude efter noget specielt.

Peter

Site Timeline