Eagle 4.11

Når man anvender IC'er skal man tilsyneladende SELV definere Vcc og GND, og
jeg kan også få nogle symboler frem på diagrammet for hhv. pin 14 og pin 7,
men hvad skal der ske mere ?

(jeg har hentet manualen til programmet - den passe da OVERHOVEDET IKKE til
denne version af programmet !)

Er der nogen der har prøvet at tilføje strønforsyningen til IC'er ?

Mvh KS

Re: Eagle 4.11

og
7,

Så lang tid tilslutningerne for VCC og GND er skjult, vil de automatisk
blive forbundet til VCC og GND net, hvis komponenten er defineret rigtigt.

Når du gør pindene synlig, kan du forbinde dem til et vilkårligt net, men du
vil få en advarsel, hvis nettet ikke hedder det samme som pinden.

Re: Eagle 4.11
du
Mit problem er, at der IKKE er nogen forbindelse til ben 7 og 14 på boardet
!

Hvordan får jeg det frem ?

Mvh KS

Re: Eagle 4.11

rigtigt.
men
boardet

Er det en komponent du selv har defineret, eller en færdig defineret
komponent?

Har du VCC og GND synlig i diagrammet? og hvis de er synlige har du tegnet
forbindelser til dem?

Re: Eagle 4.11
Det er en 7474N og altså ikke en selvdefineret komponent.

I første omgang var der IKKE nogen strømforsyningsben i diagrammet, men
dem har jeg nu fået frem via INVOKE-knappen og så kan der defineres
en pin 14 og pin 7, men hvad skal der ske mere ?

Hvor skal de sættes 'til' - jeg har prøvet at sætte dem til hhv + og 0V, men
de kommer stadig IKKE med over på boardet.

Mvh KS

Re: Eagle 4.11

tegnet
men

Prøv at køre en ERC på diagrammet, du SKAL få fejl, fordi din VCC hedder +
og din GND hedder 0V (Det er ikke en rigtig fejl, men en advarsel).

Hvis du ikke får nogen fejlbesked, så har du ikke fået forbundet VCC og GND
benene til nettet.

Du kan også prøve at trække i VCC/GND symbolet, så skal dine forbindelser
følge med.

Hvis du har mange ic'er med VCC og GND, så tager du et løst VCC symbol og
forbinder til din + og et løst GND symbol og forbinder til din 0V, så vil
alle skjulte GND og VCC have forbindelse til + og 0V.

Re: Eagle 4.11
GND
Så lykkedes det, MEN hvorfor kan man ikke give pin 7 og 14 forskellige navne
f.eks. Vcc og GND - de har åbenbart den samme navneproperty.

Mvh KS

Re: Eagle 4.11

navne

Ikke forstået.
Navnene på pin 7 og 14 har er definet i komponent definitionen og fordi de
er defineret som "power", så vil du få en advarsel, hvis du forbinder dem
til andre net end deres navn.

Site Timeline