EAGEL, DS3695

Jeg har ikke "den gamle gode EAGEL, 4.? på den nye maskinen min. Jeg
bruker 4.11 nå, og savner DS3695, 8 pins RS485 transiver, og undres:
Hvisken "EAGEL-kompatibel" kan jeg bruke, hvilket bibiolotek og navn?

TI = 75176
MAX485?

HM

Re: EAGEL, DS3695

Under mig: kan man ikke relativt let oprette nye komponenter i eagle??

Jeg har brugt OrCAD og senere Cadence, og her er det meget let at man
selv kan lave nye komponenter.

Bo //

Re: EAGEL, DS3695

Jo, typisk er der allerede et footprint man kan bruge, så tegner man et
symbol, og binder benene til pads'ene i footprint.

--
mvh
Orla Pedersen

Joda, det kan man, men det har noen konsekvenser. En av dem er at
bibioloteket er endret.

Jeg ser meg tvunget til å finne frem til "mim gode gamle EAGEL, for å få
tak i mine gamle bibioloteker, som er endret ganske drastisk, - med den
konsekvensen at jeg mangler endringene ved en ny instalasjon. Derfor ser
jeg meg mer tent med å bruke en som allerede ligger ferdig.

HM

Re: EAGEL, DS3695

Man ændre ikke de de medfølgende biblioteker, men laver sit eget
bibliotek med sine specielle componenter, så er der ingen problemer med
at skifte version af softwaren.

Re: EAGEL, DS3695
HKJ skreiv:

På den annen side.
Nu er DS3695 eller tilsvarende, en svært vanlig og relativt mye brukt
krets, så det synes være rimelig å anta at den allerede finnes i et
bibiolotek allerede.

Jeg løste problemet ved å ta opp et annet skjema og bare endre skjemaet.
Tross alt, dette prosjektet skulle bare ha tre kretser.