E-ODB / ODB II spørgsmål

Hej NG.

Jeg har en Peugeot 306 HDi fra 2001, og jeg kunne godt tE6%nke mig at
rode lidt med at hente diagnostic data og runtime vE6%rdier ud fra den
via dens ODB interface.

Jeg har sE5% fra anden side fE5%et af vide at den bruger E-OBD i version 1
protokollen.

SelvfF8%lgelig kan jeg bare rende ud og kF8%be stik, interface og
software, men jeg er mere den som godt vil rode lidt med elektronikken
og programmere lidt selv.
Og da jeg er sE5% heldig at have et par controllerboards med CAN som jeg
kan programmere. De har, udover CAN, webserver, ethernet, usb etc.
SE5% de kunne jo vE6%re meget anvendelige til at lave en ODB logger/
interface "dims".

Men jeg mangler nogle inputs til hvilken protokol etc.

Hvem kan hjE6%lpe ?

--
Christian

Re: E-ODB / ODB II spørgsmål

Hej NG.

Jeg har en Peugeot 306 HDi fra 2001, og jeg kunne godt tænke mig at
rode lidt med at hente diagnostic data og runtime værdier ud fra den
via dens ODB interface.

Jeg har så fra anden side fået af vide at den bruger E-OBD i version 1
protokollen.

Selvfølgelig kan jeg bare rende ud og købe stik, interface og
software, men jeg er mere den som godt vil rode lidt med elektronikken
og programmere lidt selv.
Og da jeg er så heldig at have et par controllerboards med CAN som jeg
kan programmere. De har, udover CAN, webserver, ethernet, usb etc.
Så de kunne jo være meget anvendelige til at lave en ODB logger/
interface "dims".

Men jeg mangler nogle inputs til hvilken protokol etc.

Hvem kan hjælpe ?

--
Christian

Hej!

Re: E-ODB / ODB II spørgsmål

Hvis han ikke er int. så kunne det godt være at jeg var :-)

Er der forresten kabel med?

--
Uffe Bærentsen

Re: E-ODB / ODB II spørgsmål

Ja der er obd og usb kabel med, du kan få det for komponentprisen.... 250,-
Det er testet og virker fint både på min gamle A4 og brorens nye avensis.

/Carsten

Re: E-ODB / ODB II spørgsmål

PM sendt, da videre forløb nok ikke er relevant for denne gruppe :-)

--
Uffe Bærentsen

Re: E-ODB / ODB II spørgsmål
her:http://www.obddiag.net/allpro.html

Jeg tror jeg kan bruge det uC udviklingsboard jeg har, det har i hvert
fald CAN.

Har du nogle af de stik man slutter til bilen ?

--
Christian

Re: E-ODB / ODB II spørgsmål

Ja, har nogle molex OBD stik og terminaler, kan da godt sætte et kabel
sammen til dig, skal der bare være løse ender i den anden side?

/Carsten

Re: E-ODB / ODB II spørgsmål

Jeg skal lige se hvilket stik der egentligt er i min bil :-)
Jeg vender tilbage.

--
Christian

Site Timeline