Dykkerundervandslys

Dykkerundervandslys.

Som fritidsdykker har jeg brug for noget lys når vi dykker på vrag m.v.
Der er bare den, at forsyningen står på land, vi har derfor til tider meget
langt kabel til lyset (50Watt ved 12Volt).
Og med et stort forbrug er der meget tab i forsyningskablet.

Se diagram her: www.sunwind.dk/dykkerlys.png

Og forsøger med en IC-kredsen SG 3524, at få den til automatisk at reguler
op for strømmen i
forhold til den indstillede værdi potmeter (R10) måtte havde, så vi har lige
meget lys med langt kabel som med et kort kabel.
Det ønskede reguleringsområde 0 - 5Amp.

Når jeg med en 100k modstand forsyner ben 9 med +5V så fås kun et lille
reguleringsområde.
Hvis der ingen forsyning -volt er på ben 9 er der ingen Volt Out.

WebLing for SG 3524
http://wwww.ges.cz/sheet/s/sg3524.pdf

Har du et forslag til hvordan dette kan lade sig gøre?

Med venlig hilsen

Monie

Re: Dykkerundervandslys

Er det ikke sådan at man bruger error amp i SG3424
til det du ønsker, frem for at bruge current limit delen i SG3424

altså noget ala dette her
http://www.eio.com/crntctrl.htm

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

der skal naturligvis stå SG3524

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Til det diagram du henviser til.
Har den konstruktion den virkning, at ved VR 1 Potmeter indstilles til
f.eks. 3Amp, så vil konstruktionen hele tiden reguler ouput efter
indstillingen. Også hvis der er monteret en lampe
på 12V og 3Amp ialt 36Watt for enden af et 100m kabel, vil konstruktionen så
sørge for, at der er den effekt til rådighed.
Og det samme gælder med et 10m kabel, der skal der også være en effekt til
rådig på 12V 3Amp ialt 36 watt.

Med venlig hilsen

Monie

Re: Dykkerundervandslys

Ja ,der måles på spænings fald over shunten som forstærkes
af OpAmp, Vr1 sættes til et setpunkt og SG3524
skruer op for strømen til set punktet hvis spæningen falder
sådan virkede det da jeg experimenterede med  SG3524

Ja se nu komer jeg ud på dybt vand (undskyld udtryket)
100 Meter kabel giver en strøm kreds på 200 meter
med et betragteligt spænings fald tilfølge (alt efter kabel type) ,om du kan få
det til at virke tør jeg ikke
sige
med et almindligt kabel er spænings faldet på 200 m
vel noget der ligner 40 til 45 procent
du bliver vel nød til at experimenterer dig lidt frem

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen