dykker lygte - Page 2

Re: dykker lygte

Du kan ikke sætte den på tanken med en magnet, aluminium er ikke magnetisk.
Lave hul i tanken er livsfarligt, du har jo et tryk på min. 200 BAR i
tanken, du kan opleve (en gang) at den eksploderer, vil have samme effekt
som en klyngebombe eller håndgranat, også selvom du bare borer et lille hul
i kanten.
Dit batteri skal også være meget stort og skrumlet, for at have strøm til en
½ times dykning, omkring 5Ah.
Nu ved jeg ikke, hvor dybt du dykker, men du skal også lave samlinger og
ledningsgennemføringer vandtætte - det er meget svært med det tryk du
udsættes for, allerede på 5m har du en trykstigning på 0,5 BAR.

Fastgørelse, prøv evt. med lim, det skal være en gummiagtig og vandfast lim,
evt. siliconefugemasse (fåes i dit byggemarked)
Hvis du bruger silicone, kan du også bruge det, til at tætte samlinger og
ledningsgennemføringer med.
Med hensyn til lysdæmper, så prøv evt. i campingcenter eller
biltilbehørsforretnint, de har en hulens masse til 12V, du så kan indbygge i
en kasse.
Godt dyk og god jul.
Ole
PS! Fed hobby, har lige været en tur i Røde Havet.

Site Timeline