DVI til VGA

Kan nogen fortælle om der findes en converter til alm. VGAstik ???
http://www.rezultat.dk/f16/DVI_VGA.htm

Eller hvis jeg klipper ledningen... hvilke ledninger skal så til hvilke ben
på et alm. vgastik

PS: Stikket sidder på en Packard Bell "Slim Wiev S530 TFT" skærm

Mvh
Frank

Re: DVI til VGA
ben

http://www.networktechinc.com/technote.html#dvi

Er dog ikke sikker på at det virker !!

Klaus

Re: DVI til VGA

Altså - hvis jeg forstår det korrekt, så skal du konvertere fra vga til
dvi, hvor skærmen kun kan tage imod DVI-signaler?

Det vil kræve at du får en converter som kan omstille det analoge signal
til et digitalt signal. Dvs. prisen for en sådan vil overstige prisen
for et nyt grafikkort (eller tæt derpå), såfremt det ikke er et
"hundedyrt" grafikkort du har. Mit bud ville være at købe et nyt
grafikkort. Jeg ville klart vælge et Matrox G550 (hvis du ikke spiller
meget computer) ellers nok et ATI!

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!
But the Dell will still stink! Nothing can change that!!!

Re: DVI til VGA

ben

Fandt lige min TFT http://www.pbnec.nl/support/pri/item_spec_s530.html
så altså.... eneste mulighed er et nyt Grafikkort ??

Mvh
Frank

Re: DVI til VGA

Ja eller en ny skærm - Det er nok heller ikke umiligt at der er en i
markedsgruppen der vil bytte

På på siden står der at den også understøtter analogue 0.7 Vpp / 75 ohm
Det læser jeg som alm. vga ....

/A

Re: DVI til VGA

Ja... det gør jeg også... men kan ikke finde en converter der dutter ! ! !
Derfor spørgsmålet om at klippe stikket og lodde en alm vga stik på ! ! !
og i tilfælde af at det var muligt så manglede jeg et pinout !

Frank

Re: DVI til VGA

Ja, den kan godt æde et analogt signal - hvis det altså ikke er to
udgaver af skærmen. Men hvad angår grafikkort kan du få grafikkort med
DVI-out som kan (hvis grafikkortet har analog signal-udgang på
DVI-udgangen) med converter lave et analogt signal til VGA-indgangen.

Så jeg ved det kan lade sig gøre. Hvorfor ikke en converter, og så et
han/han stik og et hun/hun stik til dine kabler. På den måde kan du vel
få det til at fungere.
Spørgsmålet er bare om du kan få han/han i DVI og hun/hun i VGA, men
ellers må du jo selv lave det. Jeg vil ikke lige ødelægge min DVI/VGA
adapter (støbt i plastik-cover) da den koster over 100 kr.

Prøv http://www.gate2prices.dk eller http://www.edbpriser.dk

Og se om du kan finde en han/han til DVI - hun/hun til VGA kan du vel
selv fuske dig til, da de stik jo er nemmere at få fat på. Jeg vil gerne
tage et billede af hvilke ben der er brugt på min DVI-converter, men kan
jo ikke sige dig hvilke der går til hvad..

Hvis du kigger på
http://www.networktechinc.com/technote.html#dvi

så ser du at benene (C1, C2, C3 og C4) omkring det brede "ben" (Analog
ground (C5)) på stikket er analoge input.. Har du disse indgange på dit
skærmkabel.. Så prøv og se om du kan forbinde dem.

Jeg har også 12 andre ben her, men aner ikke hvad de bruges til i
converteren..
Det er ben 1, 2, 7, 8, 14, 15, 16, 17, 18, 21, 22 og 23.

Mit stik "vender" dog omvendt. Altså den brede ende er nedad istedet for
opad - hvis jeg læser det rigtigt ellers vender jeg stikket forkert, men
jeg har ikke nogen pin-numre.. Sig til hvis du vil have et billede.

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!
But the Dell will still stink! Nothing can change that!!!

Re: DVI til VGA
Super... men !
Hvad nu hvis jeg køber en converter fra DEP til DVI og derefter fra DVI til
VGA ???
Vi det gå ???

Frank

!
!

Re: DVI til VGA

Jeg kender desværre ikke rigtig noget til DEP, men hvis det blot er
ledningsoverførsler - ja, så kan der vel ikke ske noget ved det!

Det er vel lidt værd at prøve det. Bare surt hvis det ikke virker - DVI
ER JO DYRT!

Mvh / Preben

Re: DVI til VGA
Ja det kan du købe her hvor jeg plejer at handle http://www.kjell.com/ søg i
shoppen skriv DVI eller nr 68111 den koster 129.- kr se (104.- kr dk)

Mvh.Pierre

ben

Re: DVI til VGA
Hmmm... den ser ik ud til at passe på mit stik ??

Mvh
Frank