DVI komponenter (TMDS)

Davs!!!

Er der nogle derude der har kendskab til DVI kredse (transmittere og
recievere)?

Jeg har for nyeligt investeret i en fin Sanyo Z2 projektor og da jeg ville
tilslutte både Parabol/DVD og PC'er til samme DVI indgang til projektoren
opdagede jeg at en DVI switch var nødvendig!
Jeg er ikke interesseret i at skulle skifte kabel hele tiden.
Hvor dyr kan sådan en være tænkte jeg ;) ..... 400$ *glub*

Så derfor besluttede jeg mig at undersøge hvordan jeg selv kunne strikke
sådan en selector sammen.
Jeg ved hvordan LVDS kredse virker men jeg har ikke det store kendskab til
TMDS kredse!
Da jeg har 10m fra computer til projektor så er jeg ikke meget for at lave
noget passivt kredsløb. Der skal ikke meget til at dræbe Z0 eller signal.
Jeg har umiddelbart en plan om at modtage TMDS signalet -> lave switch ->
Sende TMDS signalet igen.

Jeg har kigget lidt omkring og fundet SIL161 og SIL190 kredsene...men jeg
synes det er lige i overkanten til en repeater/switch funktionalitet... men
det kunne dog være en mulighed med en FPGA/CPLD til at styre.

Er der nogle der har kendskab til andre TMDS kredse eventuelt koblet som en
alm. LVDS reciver/Transmitter?
Er det muligt selv at lave et TMDS kredsløb? (m. transistor/op. amp.)

Og ja....det ville helt sikkert være billigere at købe den 400$ switch :P

EWJ

Site Timeline