DVD afspiller problem, nogen som ved noget om det?

Vi har en 3 mdr gammel Horizon 3000 DVD afspiller som vi har købt i
Tyskland, den driller lidt engang imellem.
Vi har lånt en stak film, nogle af dem er brændte, DVD afspilleren laver
nogle forstyrrelser på TV skærmen, nærmest som nogle firkantede blokke
som farer rundt på skærmen og generer billedet, hva filen kan det være,
hvis vi stopper samme film i en anden afspiller her i huset er der ikke
de forstyrrelser.
Den gør det ved nogle af filmene, ikke alle og det ser ud til at det er
mest de brændte der volder den problemer, sært nok har den anden maskine
ingen problemer med samme skive.

Henning Lund
Re: DVD afspiller problem, nogen som ved noget om det?
Hey

Der er sikkert stor forskel på kvaliteten af de 2 maskiner, i sådane
maskiner sidder der noget "data-recovery" så den kan regne ødelagte bit ud,
hvis den funktion er bedre i den ene end i den anden, og der er fejl på
skiven (buffer-underun o.l) kan det give de problemer....

Re: DVD afspiller problem, nogen som ved noget om det?

Måske den der laver bøvlet var den dyreste ;o)

 i sådane

Javel så, tak for svaret.

Henning Lund
Re: DVD afspiller problem, nogen som ved noget om det?
Hey

Jeg er da ikke sikker på det er det.. men det kunne det være...

Det du kunne prøve var at lave en DVD, evt. en billig demo dvd eller
noget... måske en alm cd også virker...

Tage en sort permanent marker, tegne en sort trekant på læse siden af
skiven, så tynd som mulig for inden og så lade den blive større og større
udaf...

en god ide er nok lige at have en eller 2 - 3 millimeter forinden uden en
streg, på den måde er jeg blevet fortalt man kan tjekke hvor god en maskine
er til at lave tjecksum udregning... så kan du teste begge 2 og se hvilken
der kan afspille længst....

Det er også en god ide når man skal ud og købe cd-afspiller / dvd...

Kasper

Re: DVD afspiller problem, nogen som ved noget om det?
Hej

Det er selve laser strålen / optikken der ikke er kompatibel, det er et
kendt problem.

Der er basalt 3 typer DVD formater

1 trykte DVD = masseproduiceret DVD skiver (alle DVD player kan læse disse)
2 brændte DVD-R (80% DVD player kan læse disse)
3 brændte DVD+R (80% DVD player kan læse disse)

Problemet er bare det ikke er de samme 80% DVD player :-(

Forskellen på +R og -R er måden man moduleret laser strålen ved brænding og
er 2 forskellige patenter og dermed 2 forskellige systemer  som ligner
hinanden meget men ikke er 100% procent kompatibelt.

Så prøv evt. med brændte +R skiver istedet (hvis din brænder suporterer
dette)

Kig f.eks på disse site for mere info.

http://www.dvdrhelp.com /
http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html

Hilsen Wiljan

Re: DVD afspiller problem, nogen som ved noget om det?

Dvs jeg skal selv prøve at brænde f.eks de skiver som den ene afspiller
ikke er så glad for?
Nu er jeg ikke lige med på hvor jeg ser om min brænder suporterer +R,
kan du forklare det?

Har du nogen på dansk?

Anyway mange tak for svaret ;o)

Henning Lund