DVB-T tuner til TV

Jeg bor i eget hus og har antenne til DR 1 og TV 2 på loftet, hvilket giver
et rigtig flot resultat. - Men jeg kan ikke tage DR2, så jeg overvejer at
købe en DVB-T tuner, som også vil kunne modtage billederne digitalt. - Der
er mange fabrikater på markedet og til mange forskellige priser! - Lige fra
Ca. 5oo kr. for en meget lille Grundig-model til omkring 1200 kr. for en
Force.
Er der nogen, der har erfaring med disse forstærkere?? - Eller skal man
overveje at anskaffe sig en parabol i stedet for uden abonnement??

Hilsen
Erik

Re: DVB-T tuner til TV

Prøv i news:dk.teknik.tv+video der får du nok bedre svar

Det vil nok være en kortsigtet løsning.

Mvh. Uffe Ravn

Re: DVB-T tuner til TV
kig www.recordere.dk, der er en liste over kendte produkter til DVB-T

--
Venlig hilsen

Viggo

Re: DVB-T tuner til TV

Nej, du skal ikke anskaffe dig parabol. Når DR 1. april er færdig med at
prøvesende DVB bliver der lukket for den gratis parbolmodtagelse af DR's

Vejen frem er at købe dig et nyt TV med digitaltuner. Hvis du ikke vil det,
så kan du som du er inde på købe en extern tunerbox (nej, ikke en forstærker
som du skriver). der kan omsætte signalet.
Der er æppe nogen der endnu har erfaring med disse boxe da det hele er meget
nyt. Jeg foreslår du selv beslutter hvad du vil købe, finder ud af om det
virker og er tilfreds eller leverer produktet tilbage og prøver et andet.

Men ja, det er nok lidt OT.

Jeg har et Hauppauge DVB-T TV kort som kører fint. Bemærk dog at du skal ha
et rimelig godt UHF signal fra senderen for at kunne modtage det ordentligt.
Det er lidt mere krævende end analog modtagelse, og kan altså ikke bare
gøres med en "snor ud af vinduet...". Men det lyder ikke som et problem hos
dig.

--
Vh. Peter Andersen
Salg af bøger og andet: www.mespilus.dk/salg/

Re: DVB-T tuner til TV

What! Der er folk omkring Nibe der har set digital tv i over et halvt
år, som har rigeligt med erfaring. Så det er bare med at spørge sig
frem, f.eks på dk.teknik.tv+video.

Igen what!?! Jeg kan modtage med en stang antenne på 10cm!!! Digi-tv
promovere direkte at DVB-T er mere robust end alm. analog modtagelse:
http://digi-tv.dk/Forbrugerudstyr_og_antenner /

Hilsen Mikkel

Re: DVB-T tuner til TV

Men det er ikke engang 2 uger siden de har skiftet fra at have undertekterne
i billedet som det ses på de analoge kanaler til at sende det som "rigtige"
undertekster som modtageren så kan vælge at vise. Selvom jeg har været
overordenligt glad for min pc baserede løsning i over et halvt år så er mine
erfaringer intet værd - eller dvs min erfaring er at Windows XP MCE ikke
understøtter underteksterne kan jo godt bruges som advarsel for andre ....

Så jeg må starte forfra for at finde en løsning der virker ....

Listen på recordere er nok et rigtigt godt sted at starte, men hvis man vil
være 100% sikker på at få noget man er tilfreds med er der kun 2 muligheder.
- Købe hos en lokal der tilbyder returret efter 1/4
- Venter lidt endnu og køber postordre - og gør brug af de 14 dages
fortrydelse hvis det ikke er godt nok....

Jeg regner selv med at supplere op med en lille branwave i scartstikket på
et sekundært tv, mens jeg _skal_ have husalteret (pc løsningen) opgraderet
..... Det bliver formodenligt med MythTV 0.19 der skulle kunne det jeg
ønsker .....

jeg har sat fut til dk.teknik.tv+video - men elles så huserer jeg også i
htpc gruppen hvis nogen vil snakke pc baserede løsninger med undertekster

/A

Re: DVB-T tuner til TV
Naturligvis, så længe der har været sendt DVB kan man finde nogen der har
modtaget det. Men som skrevet: det er stadig meget nyt så, men ok så kan vi
sige "der er få der endnu har erfaring".

Det er noget vrøvl. Samme problem var også med modtagelse af DAB og jeg
garanterer for at de nok skal få RIGTIG meget brok fra brugerne når det
bliver mere udbredt og folk efterhånden får købe DVB modtagere, ligesom med
DAB, og tror det er mere "robust". Det er ikke mere "rubust" end analog
modtagelse. Du kan modtage analog TV med en smule støj og stadig ha billed
og lyd, men du kan ikke modtage Digital TV med mindre dit signal er perfekt.

Jeg bor et par kilometer fra Hove, men kræver en rigtig UHF antenne for at
kunne modtage det. Har ikke prøvet med din "stang på 10cm" så jeg kan
naturligvis ikke sige om dette er nok. Men det var ikke nok med en halvbølge
dipol i en snor.
Så jeg måtte igang med at skrue gardinstænger sammen, og det fungerer fint.
Men bortset fra det så kan det jo udmærket tænkes mit Hauppaugekort er mere
krævende end en extern converterbox hvad det angår.

--
Vh. Peter Andersen
Salg af bøger og andet: www.mespilus.dk/salg/

Re: DVB-T tuner til TV

Det er bare ikke helt rigtigt. I det digitale signal ligger der
information så fejl kan detekteres og i mange tilfælde rettes. Men
selvfølgeligt har du nogle steder have så dårligt signal at det er helt
umuligt.
http://www.digi-tv.dk/Sendenettets_opbygning/DVB-T_systemet.asp

Jeg bor 20 km fra senderes i Frejlev (Nibe). Hvis jeg stiller den lille
antenne ovenpå tv, som er midt i huset, kan jeg se alle kanaler
problemer, men signal styrken er dog ikke vildt høj. Hvis jeg stiller
mig lige foran den, så giver det fejl på billedet. Der for brugere jeg
en antenne fra HN, som jeg så har sat bag tv. Det virker bare...

Hilsen Mikkel

Re: DVB-T tuner til TV
Jeg har haft en EuroSky fra Conrad i nogle måneder...
http://www1.conrad.de/scripts/wgate/zcop_b2c/?~template=pcat_product_details_document&object_guidE1%8A6342B56B04E2E10000000A010221&master_guid=&master_typ=&no_brotkrumennavi=&p_load_area13%19501&p_artikelbilder_mode=Ein&p_sortopt=object_description&page=2&p_catalog_max_results10%&cachedetail =
Det er en af de billigste (59€) han har, og den fungere fremragende!
Masser af Svenske (og nu de Danske) kanaler, i glimrende kvalitet,
selvom jeg bor helt ude ved Roskilde fjord (Jyllinge).
Den kører fint på min gamle Sveriges-antenne.

mvh.
Kåre

Re: DVB-T tuner til TV
[...]

Det link er ikke til at få noget ud af. Men er det sådan en her: EUROSKY
DVB-T RECEIVER SL 2006 T

Det er da imponerende du kan modtage Svensk DVB. Hvilken kanal sender de på?
det skal jeg da prøve.

--
Vh. Peter Andersen
Salg af bøger og andet: www.mespilus.dk/salg/

Re: DVB-T tuner til TV

Yep, det er den :-)
Hvis jeg skulle købe i dag, ville jeg nok vælge storebror'en med
indbygget HD-recorder...
Uhhh...Jeg mener det er kanal 22+28+38+61+64 fra Hörby jeg tager..., men
er ikke helt sikker...Sverige har også hele Canal Digital pakken på
DVB-T (kodet), men jeg tror ikke kortet kan købes i DK.
https://www.teracom.se/?page21%22
Har en oversigt (Det er Teracom der står for det svenske net...)

mvh.
Kåre

Re: DVB-T tuner til TV

Her er det modsat, jeg har sne på mit analoge signal, men kan fint tage de
digitale via samme antenne

--
****  Calle. ****

Re: DVB-T tuner til TV

Ditto her.
--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

Re: DVB-T tuner til TV
Jeg har samme oplevelse...DVB står flot med helt ned til 14dB SNR!!!

/Kåre

Re: DVB-T tuner til TV
I så fald er jeg imponeret... men det må så sige noget om at modtagelsen på
sådan en box er betydelig bedre/nemmere end på et PCI kort til computeren.

Skifter man kanal på boxen eller er der indbygget tuner(ere) i den så den
kan indstilles til en frekvens for hver kanal - og dermed betjene flere
TVapparater på samme tid med forskellige signaler?

--
Vh. Peter Andersen
Salg af bøger og andet: www.mespilus.dk/salg/

Re: DVB-T tuner til TV

Du skal have en boks per tv.

Re: DVB-T tuner til TV
Tak for de mange gode råd, som jeg har suget til mig! - Jeg har nu anskaffet
mig en Digitality T-2001 CX med kortlæser, som jeg fik for 700 kr. i
Electric City. - Tuneren virker godt, men jeg synes nu den bliver meget
varm, og den røde indikatorlampe lyser meget kraftigt. - Det kan man
selvøflgelig vænne sig til, for sådan skal det nok være.
Jeg overvejer nu at supplere med en parabol, der udelukkende skal kunne kan
tage de mange gratis tyske programmer. - Herved slipper jeg for kortafgiften
for de danske programmer til ca. 1600 kr. pr. år. - Den store opgave bliver
herefter at koble de 2 bokse til fjernsynet!

Hilsen
Erik

Re: DVB-T tuner til TV

Sådan var det også med mange af de første parabolmodtagere.

De havde ikke så lang en levetid...

De skal da bare på hvert sit scartstik på fjernsynet.

    Sonofon, er de bare inkompetente ?

Re: DVB-T tuner til TV
On Fri, 10 Mar 2006 15:50:22 +0100, "Erik Kirkeby"

Skal man have et kort til 1600 kr , for at kunne tage den danske DVB-T
???

Skal man i det hele taget have et kort for at kunne modtage DVB-T ??

Hilsen
Carsten

Re: DVB-T tuner til TV

Nej