DVB-T strømforsyning abgefesen.. og hvad nu?

Kære gruppe,

- min DVB-T modtager type Bush DFTA1D er gået død.

Det viser sig, at strømforsynings-IC'en er eksploderet. IC-låget er lettet
så meget, at al betegnelse på ryggen af den er væk, der er sort på
indersiden af plasticlåget, og et par fragmenter fra eksplosionen har
kradset lidt i en nærtsiddende printmonteret spole.

For et års tid siden havde een af de talrige lytter i strømforsyningen den
kendte lytsyge, og jeg skiftede den; men denne gang er der tilsyneladende
ingen lytter, der er på vej ud af deres gode skind...

Kan det betale sig at reparere Bush'en? I bekræftende fald, hvad hedder
IC'en, kan den overhovedet skaffes, og hvor meget skal jeg derudover skifte?

Hilsen Sven

Re: DVB-T strømforsyning abgefesen.. og hvad nu?

Hej,

Er det en speciel type reciever? ellers køb en ny til 2-300kr

ellers er der denne:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid56%708065

så måske du åbne den og reperarer smps og du har 2 :)

Kasper

Re: DVB-T strømforsyning abgefesen.. og hvad nu?

Noname DVB-T modtager med nu 2 fejl i strømforsyningen ?

Nej, ud til højre og ind med en ny.

Re: DVB-T strømforsyning abgefesen.. og hvad nu?
I har begge to ret: No name, no repair. Ud til højre, men først vil jeg som
alle andre omkostningsbevidste civilingeniører naturligvis afklippe
netledningen og udlodde RF modulatoren til evt. senere anvendelse... idet
jeg inderst inde godt ved, at jeg aldrig får styr på benforbindelserne (og
der er mange...) på modulatoren...

Harold Newcastle har en DVB-T modtager som månedens tilbud til 249 kr. Der
må jeg forbi i morgen.

Hilsen Sven

Re: DVB-T strømforsyning abgefesen.. og hvad nu?

Jeg synes lige at man bør fortælle at der faktisk er stor forskel på DVB-T
modtagere.
Både billed kvaliteten og letheden af betjeningen. Jeg vil anbefale en
Maximun og jeg har set at Phillips også har lavet en der er brugbar.

Steen.

Site Timeline