DVB-T box på alm. antenne??

Hej alle i kloge mennesker. Hvordan er det nu med almindelig antenne tilsluttet DVB-T box. Jeg har en VHF og en UHF antenne der er tilsluttet via antenneforst=E6rker. Hvis jeg husker ret sidder der et filter ved antennerne. Har fors=F8gt at l=E6se mig til det via Google men uden resultat. Skal filter og forst=E6rker fjernes og skal antennen UHF el. VHF orienteres lodret?

P=E5 forh=E5nd tak for svarene.

M.v.h.

B=F8rge

Reply to
Børge Larsen

"Børge Larsen" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@h3g2000yqa.googlegroups.com... Hej alle i kloge mennesker. Hvordan er det nu med almindelig antenne tilsluttet DVB-T box. Jeg har en VHF og en UHF antenne der er tilsluttet via antenneforstærker. Hvis jeg husker ret sidder der et filter ved antennerne. Har forsøgt at læse mig til det via Google men uden resultat. Skal filter og forstærker fjernes og skal antennen UHF el. VHF orienteres lodret?

På forhånd tak for svarene.

M.v.h.

Børge

Du skal mok snarere stille spørgsmålet i gruppen dk.teknik tv+video.

Men i første omgang kan du jo blot prøve at tilslutte antennestikket til DVB-T boksen og så lade den søge efter kanaler. Hvad du får ind afhænger jo i første omgng af, hvor du bor. Måske virker det, og så behøver du jo ikke at foretage dig yderligere.

--
Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)

snipped-for-privacy@h3g2000yqa.googlegroups.com...

til

=E6nger jo

u jo ikke

Tak for det Karsten! Jeg var ikke klar over denne side. Jeg har monteret boksen, men f=E5r j=E6vnligt udfald. Jeg har pr=F8vet b=E5= de via antenneforst=E6rleren men via filteret, Helt uden resulat. Jeg h=E5 op p=E5 loftet og pr=F8ve at fkjerne filteret. Og fors=F8ge m. lodret antenne.

M.v.h.

B=F8rge

Reply to
Børge Larsen

Børge Larsen skriver:

Det første du starter med at fortælle, er hvor du bor og hvor du forsøger at tage den digitale MUX fra........

 Min egen hjemmeside - så længe det varer inden TDC lukker ned for den:

oversat:

start med at fortælle hvor du bor og hvilken sender antennen peger imod.

Men kort sagt, vil det sansynligvis virke fint hvis du bare fjerner vhf-antennen og filtret, som fremover ikke gør andet end dæmpe uhfsignalet, som er det du skal bruge. Sørg for ordentlige forbindelser hvor du skiller ad. dvs samlinger med f-connectorer. (dem der skrues sammen med kablet)

finn

Reply to
jos

meddelelsenews: snipped-for-privacy@h3g2000yqa.googlegroups.com...

Tak for det Karsten! Jeg var ikke klar over denne side. Jeg har monteret boksen, men får jævnligt udfald. Jeg har prøvet både via antenneforstærleren men via filteret, Helt uden resulat. Jeg hå op på loftet og prøve at fkjerne filteret. Og forsøge m. lodret antenne.

M.v.h.

Børge

Nej, men nu er svarerne givet af andre på denne gruppe., så da vi stadig ikke e, hvor du bor, må du fortsætte ud fra de givne oplysninger.

--
Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)

Hej

Jeg havde også en del udfald i starten, indtil jeg fandt ud af at DVB-T boksen er utrolig følsom overfor støj. Problemet forsvandt da jeg flyttede boksen væk fra DVDén og videoen.

Nu går signalet fint igennem, selvom den kun viser ca. 40 i signalstyrke / 98 i kvalitet

.Kody

Reply to
.Kody

snipped-for-privacy@r9g2000yqa.googlegroups.com...

oups.com...

.

t til

fh=E6nger

du jo ikke

=E5de

e.

dig

f=F8rselstegn -

Hej! Tak for de mange svar. Jeg bor i =C5rhusomr=E5det (Risskov). Nu er det ikke en l=F8s DVB-T box. Me= n et fjernsyn med integreret digital tilslutning.. S=E5 der kan kun v=E6re den st=F8j som TV selv genererer.

B=F8rge

Reply to
Børge Larsen

meddelelsenews: snipped-for-privacy@r9g2000yqa.googlegroups.com...

meddelelsenews: snipped-for-privacy@h3g2000yqa.googlegroups.com...

Hej! Tak for de mange svar. Jeg bor i Århusområdet (Risskov). Nu er det ikke en løs DVB-T box. Men et fjernsyn med integreret digital tilslutning.. Så der kan kun være den støj som TV selv genererer.

Børge

Næh, forskellen er den samme, om det er en separat boks eller et TV med indbygget DVB-T. Såfremt du på UHF-antennen har set TV2 uden broblemer, skal du ikke vende polaritet. Du skal blot fjerne delefilter og afmontere VHF-antenne. Du kan evt. prøve at springe over forstærker og strømforsyning og koble TV2-antennen direkte til og se, om det ikke giver signal nok. Ellers er du nødt til at indsætte en almindelig bredbåndsforstærker (UHF) for at kompensere for kabeltab.

--
Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)

snipped-for-privacy@z24g2000yqb.googlegroups.com...

oups.com...

groups.com...

eo.

ket til

afh=E6nger

er du jo

b=E5de

op

nne.

tadig

Men

r, skal

orsyning

er (UHF)

f=F8rselstegn -

Tk for det Karsten!

Nu har jeg nogen forslag at eksperimentere med.

M.v.h.

B=F8rge

Reply to
Børge Larsen

meddelelsenews: snipped-for-privacy@z24g2000yqb.googlegroups.com...

[...]

OK. Meddel os, hvad du kommner frem til.

--
Med venlig hilsen
Karsten H. (7870)

Den onsdag den 2. september 2009 11.23.15 UTC+2 skrev Børge Larsen:

Reply to
borgelarsen18

skrev

Der skal som udgangspunkt ikke gøres noget, kun hvis det viser sig at der er problemer med modtagelsen.

I Danmark sendes DVB-T indtilvidere kun på UHF.

Polariseringen afhænger af hvilken sender du forsøger at modtage, langt de fleste er horisontalt polariserede, men nogle hjælpesendere er vertikalt polariserede.

Antenneanlæget bør være udført helt HFtæt, men mange steder går det udemærket alligevel.

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Ok,ved nærmere eftertanke, så har han nok fået styr på modtagelsen på nuværende tidspunkt ;-)

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Uffe Ravn den 01-11-2013 14:42:

:-)

Har selv præsteret, at kommentere en artikel om en 2 år gammel telefon.

- her var jeg så venlig at linke til langt bedre priser end angivet i artiklen tsk tsk..

Reply to
Janus

"Janus" skrev

LOL