DVB-T box på alm. antenne??

Hej alle i kloge mennesker.
Hvordan er det nu med almindelig antenne tilsluttet DVB-T box.
Jeg har en VHF og en UHF antenne der er tilsluttet via
antenneforstE6%rker. Hvis jeg husker ret sidder der et filter ved
antennerne.
Har forsF8%gt at lE6%se mig til det via Google men uden resultat.
Skal filter og forstE6%rker fjernes og skal antennen UHF el. VHF
orienteres lodret?

PE5% forhE5%nd tak for svarene.

M.v.h.

BF8%rge

Re: DVB-T box på alm. antenne??

Hej alle i kloge mennesker.
Hvordan er det nu med almindelig antenne tilsluttet DVB-T box.
Jeg har en VHF og en UHF antenne der er tilsluttet via
antenneforstærker. Hvis jeg husker ret sidder der et filter ved
antennerne.
Har forsøgt at læse mig til det via Google men uden resultat.
Skal filter og forstærker fjernes og skal antennen UHF el. VHF
orienteres lodret?

På forhånd tak for svarene.

M.v.h.

Børge

Du skal mok snarere stille spørgsmålet i gruppen dk.teknik tv+video.

Men i første omgang kan du jo blot prøve at tilslutte antennestikket til
DVB-T boksen og så lade den søge efter kanaler. Hvad du får ind afhænger jo
i første omgng af, hvor du bor. Måske virker det, og så behøver du jo ikke
at foretage dig yderligere.
Karsten H. (7870)
Re: DVB-T box på alm. antenne??

Tak for det Karsten!
Jeg var ikke klar over denne side.
Jeg har monteret boksen, men fE5%r jE6%vnligt udfald. Jeg har prF8%vet bE5%
de
via antenneforstE6%rleren men via filteret, Helt uden resulat. Jeg hE5% op
pE5% loftet og prF8%ve at fkjerne filteret. Og forsF8%ge m. lodret antenne.

M.v.h.

BF8%rge

Re: DVB-T box på alm. antenne??

Det første du starter med at fortælle, er hvor du bor og hvor du
forsøger at tage den digitale MUX fra........

 Min egen hjemmeside - så længe det varer inden TDC lukker ned for den:
Re: DVB-T box på alm. antenne??
oversat:

start med at fortælle hvor du bor og hvilken sender antennen peger imod.

Men kort sagt, vil det sansynligvis virke fint hvis du bare fjerner
vhf-antennen og filtret, som fremover ikke gør andet end dæmpe uhfsignalet,
som er det du skal bruge. Sørg for ordentlige forbindelser hvor du skiller
ad. dvs samlinger med f-connectorer. (dem der skrues sammen med kablet)

finn

Re: DVB-T box på alm. antenne??

Tak for det Karsten!
Jeg var ikke klar over denne side.
Jeg har monteret boksen, men får jævnligt udfald. Jeg har prøvet både
via antenneforstærleren men via filteret, Helt uden resulat. Jeg hå op
på loftet og prøve at fkjerne filteret. Og forsøge m. lodret antenne.

M.v.h.

Børge

Nej, men nu er svarerne givet af andre på denne gruppe., så da vi stadig
ikke e, hvor du bor, må du fortsætte ud fra de givne oplysninger.
Karsten H. (7870)
Re: DVB-T box på alm. antenne??

 Hej!
Tak for de mange svar.
Jeg bor i C5%rhusomrE5%det (Risskov). Nu er det ikke en lF8%s DVB-T box. Me=
et fjernsyn med integreret digital tilslutning.. SE5% der kan kun vE6%re
den stF8%j som TV selv genererer.

BF8%rge

Re: DVB-T box på alm. antenne??

 Hej!
Tak for de mange svar.
Jeg bor i Århusområdet (Risskov). Nu er det ikke en løs DVB-T box. Men
et fjernsyn med integreret digital tilslutning.. Så der kan kun være
den støj som TV selv genererer.

Børge

Næh, forskellen er den samme, om det er en separat boks eller et TV med
indbygget DVB-T. Såfremt du på UHF-antennen har set TV2 uden broblemer, skal
du ikke vende polaritet. Du skal blot fjerne delefilter og afmontere
VHF-antenne. Du kan evt. prøve at springe over forstærker og strømforsyning
og koble TV2-antennen direkte til og se, om det ikke giver signal nok.
Ellers er du nødt til at indsætte en almindelig bredbåndsforstærker (UHF)
for at kompensere for kabeltab.
Karsten H. (7870)
Re: DVB-T box på alm. antenne??
 op

Tk for det Karsten!

Nu har jeg nogen forslag at eksperimentere med.

M.v.h.

BF8%rge

Re: DVB-T box på alm. antenne??

Tk for det Karsten!

Nu har jeg nogen forslag at eksperimentere med.

M.v.h.

Børge

OK. Meddel os, hvad du kommner frem til.
Karsten H. (7870)
Re: DVB-T box på alm. antenne??

Jeg havde også en del udfald i starten, indtil jeg fandt ud af at DVB-T
boksen er utrolig følsom overfor støj. Problemet forsvandt da jeg
flyttede boksen væk fra DVDén og videoen.

Nu går signalet fint igennem, selvom den kun viser ca. 40 i
signalstyrke / 98 i kvalitet

.Kody

Re: DVB-T box på alm. antenne??

Re: DVB-T box på alm. antenne??

Der skal som udgangspunkt ikke gøres noget, kun hvis det viser sig at der er
problemer med modtagelsen.

I Danmark sendes DVB-T indtilvidere kun på UHF.

Polariseringen afhænger af hvilken sender du forsøger at modtage, langt de
fleste er horisontalt polariserede, men nogle hjælpesendere er vertikalt
polariserede.

Antenneanlæget bør være udført helt HFtæt, men mange steder går det
udemærket alligevel.

Mvh. Uffe Ravn

Re: DVB-T box på alm. antenne??
Ok,ved nærmere eftertanke, så har han nok fået styr på modtagelsen på
nuværende tidspunkt ;-)

Mvh. Uffe Ravn

Re: DVB-T box på alm. antenne??
Uffe Ravn den 01-11-2013 14:42:

:-)

Har selv præsteret, at kommentere en artikel om en 2 år gammel telefon.
- her var jeg så venlig at linke til langt bedre priser end angivet i
artiklen tsk tsk..

Re: DVB-T box på alm. antenne??

"Janus" <janussnabelacontumacious.net> skrev

LOL

Mvh.Uffe Ravn

Site Timeline