dv/dt "detector".

Hej.

Sidder og pusler lidt igen.

Har en vibrationssensor(rester fra noget proff grej der har været brændt)
som jeg selvf. gerne vil have liv i. Sensoren har ikke været med i branden,
så den skulle være ok.

Jeg ved at den har en følsomhed omkring de 26-28mV/g.

Hvor mange g jeg vil måle med den er også lidt usikkert, men jeg vil tro 50g
skulle række. Sensoren kan max tåle 80g vedvarende, 400g short term.

Jeg vil både kunne se det generelle spændingsniveau den laver, og det er jo
simpelt nok. Der vil jeg bruge 4-6 lm3914 kredse stakket i en søjle. Evt en
spændningsmåling via 7107.Ikke så umuligt at lave.

Men jeg kunne også tænke mig at kunne "filtrere" gennemsnittet ud af
målingen, således jeg kun måler på meget korte peaks, feks i frekvensområdet
omkring 5-8khz. Hvis gennemsnittet, eller baggrundsstøjen, ligger på feks
10g, så har jeg noget i retningen af 270mV på sensoren, men jeg vil gerne se
eventuelle peaks på feks yderligere 5g der ligger overlejret i
baggrundsstøjen. Noget i retningen af en indikation af dv/dt, eller sådan
noget.

Helt perfekt vil det være om jeg kan "fratrække" alle spændingsændringer
under et vist niveau, og kun se de peaks kurven laver. Herfra vil jeg så
smide dem på to displays, et der viser en midling af peakniveauet, og et der
viser "max værdi det sidste sekund". Måske man kan lokke en serie lm3914 til
at have en "slæbeviser".

Nogen tips til en måde at løse det problem på?
Kan et "simpelt" filter gøre hvad jeg gerne vil?

Mvh
Henrik

Re: dv/dt "detector".

Hvilken sensor er der tale om ?