Dulux lysrør direkte på netspænding?

Hej,

kan det mon lade sig gøre at tilslutte et Dulux S (11W / 827) direkte til
lysnettet uden 1:1 trafoen som sidder i stik-bomben?

Jeg spørger eftersom smelte-sikringen i trafoen i bogstaveligste forstand
er smeltet. De rester jeg trak ud tyder på at det sidste lynnedslag
åbenbart fik det sidste af den.

/Thomas
--
When you say "I wrote a program that crashed Windows", people just
stare at you blankly and say "Hey, I got those with the system, for

Normalt er det ikke en trafo, men derimod en spole der sidder  sammen
med lysrør, spolen har to funktioner, nemlig som gnistdanner til tændingen
og som faldmodstand under drift, så man kan ikke lige slette den.

Mvh Max

Re: Dulux lysrør direkte på netspænding?

Det fandt jeg også ud af, da jeg prøvede - det gav et dejligt brag og
min automatsikring slog fra. Så er jeg da blevet den erfaring rigere.

/Thomas
--
When you say "I wrote a program that crashed Windows", people just
stare at you blankly and say "Hey, I got those with the system, for
Re: Dulux lysrør direkte på netspænding?
Hej Thomas

Ja, og det lysrør fattigere :)

Mvh Max

Re: Dulux lysrør direkte på netspænding?

LOL...
du kunne bare ikke lade være hva :o)
det kender jeg godt ,så velkommen i klubben

--
                    Venlig Hilsen
            Michael Meidahl Jensen