DS2415 - 1-wire RTC

Hej,

Jeg sidder og kigger på databladet til ovenstående kreds. Har jeg forstået det rigtigt, at hvis den mister forsynings-spændingen på VDD, vil den trække på VBAT i stedet for, hvorfor man skal placere en kondensator/backup-batteri el. lign.?

--
Med venlig hilsen
Jonas Jallign

Det er efterhånden ved at være et stykke tid siden jeg har leget med 1-wire, men så vidt jeg husker skal den bare have forsyning på Vbat, og så skal der kobles en kondensator imellem Vbat og Vdd. Hvis du skal brugen den i en konfiguration med batteri backup, skal du koble din stationære spænding på Vdd og batteri spændingen på Vbat. Så vil de occiliator kreds altid fungere og den vil derfor ikke miste tiden, men den trække så altid en lille smule strøm fra batteriet. Jeg tror ikke det er nødvendigt med en kondensator imelelm Vbat og Vdd i denne konfiguration, men det må du ikke lige hænge mig op på :-) Det skal lige siges at jeg ikke er 100% sikker, men mener det er sådan det fungere :-)

Med venlig hilsen... Thorbjørn

Reply to
Thorbjørn Jørgensen