DS2415 - 1-wire RTC

Hej,

Jeg sidder og kigger på databladet til ovenstående kreds. Har jeg
forstået det rigtigt, at hvis den mister forsynings-spændingen på VDD,
vil den trække på VBAT i stedet for, hvorfor man skal placere en
kondensator/backup-batteri el. lign.?

Jonas Jallign

Re: DS2415 - 1-wire RTC
Det er efterhånden ved at være et stykke tid siden jeg har leget med 1-wire,
men så vidt jeg husker skal den bare have forsyning på Vbat, og så skal der
kobles en kondensator imellem Vbat og Vdd. Hvis du skal brugen den i en
konfiguration med batteri backup, skal du koble din stationære spænding på
Vdd og batteri spændingen på Vbat. Så vil de occiliator kreds altid fungere
og den vil derfor ikke miste tiden, men den trække så altid en lille smule
strøm fra batteriet. Jeg tror ikke det er nødvendigt med en kondensator
imelelm Vbat og Vdd i denne konfiguration, men det må du ikke lige hænge mig
op på :-)
Det skal lige siges at jeg ikke er 100% sikker, men mener det er sådan det
fungere :-)

Med venlig hilsen...
Thorbjørn

Site Timeline