Driver kredsløb - Page 2

Re: Driver kredsløb

kunne man ikke bare bruge ULN2004 e.k.s , til at forøge output fra 7218 ?
,det passer også med antal ,der er 7 driver i hver ULN2004

--
                    Venlig Hilsen
            Michael Meidahl Jensen

Re: Driver kredsløb

Ja det er du helt sikkert ret i. Problemet er jeg ikke ved hvordan jeg
simplificere det - eller får det til at virke ;)

Jens G

Re: Driver kredsløb
Se fig. 14 og 15 i databladet (www.alldatasheets.com) , så skal
modstandene bare beregnes til dit forbrug ved 12v.
mvh Erik

Re: Driver kredsløb

Ja det gjorde jeg også i starten med det resultat jeg brændte 2 kreds
(til 90kr pr stk) af før det gik op for mig at det var ICM7218B og
ikke min ICM7218A der var skitseret. Forskellende er dog kun at B er
CC mens at A er CA. Men det er desværre nok til jeg ikke kan
gennemskue det samt jeg blev også lidt nervøs for at forsøge mere
selv.

Så jeg har brug for en der lige kan gennemskue hvordan det skal se ud
for en A med 12v så burde jeg være på banen.

Jens G

Re: Driver kredsløb

TIP127 vil altid lede uanset om du tilfører 0 eller 5V til "Digit Out".
Jeg kender ikke ICL7218A Men hvis du vil styre en PNP transistor (TIP127
er en PNP - det vil du vel?) så skal "den anden" modstand ikke gå til
GND men til 12V. Men så kræver det at ICL7218A er af open collector
typen og er aktiv lav (altså går til 0V når du ønsker TIP127 ON) Hvis
den ikke er aktiv lav, så må du sætte en transistor efter ICL7218A'eren
for at den bliver det. (du kan ikke styre et 12V signal ON/OFF med et 5V
signal uden at lave noget "ind imellem")
VH
Klaus C Nielsen

Site Timeline