drejeskive til keramik

Min drejeskive har begyndt at larme.
jeg mistE6%nker at det er lejrene.
En elektriker jeg spurgt ,mener jeg kan sE6%tte en vaskemaskinsmotor
ind.
Findes der  der andre muligheder?

Re: drejeskive til keramik
Kan lejerne ikke skiftes ?

Re: drejeskive til keramik

En moderne vaskemaskinemotor skal man ikke begynde at bruge til
fremmede formE5%l medmindre man er helt pE5% det rene med elektroniske
motorstyringer.

Hvis din gamle drejeskive kan kF8%re men motoren bare larmer trE6%nger den
til nye lejer.
En elektromekaniker burde kunne skifte dem, men om det kan svare sig
er en anden sag.

PrF8%v at se hvad der findes i den branche i dit omrE5%de.

Re: drejeskive til keramik

Den motor - hvis det er den det er galt med - burde kunne repareres og
herunder også at der skiftes lejer i hele maskinen.
Der er firmaer der lever af at reparere motorer og el-værktøj.
Dem der er på hjemmebane i sådan noget skriver for det meste i den
nyhedsgruppe der hedder dk.teknik.el - da der for det meste er ganske
stor forskel på El-teknik og Elektronik. ;-)

/Lars

Re: drejeskive til keramik
Hej Lars Peter

Ja, og de siger at når en normmotor koster omkring
en plovmand, ja så betaler reperation sig ikke.

Max

Site Timeline