Drejepotmeter til Denon Pma-777

Hejsa.

Jeg står og skal skifte følgende del på en denon forstærker. Jeg har to
spørgsmål:

Hvordan finder jeg spec på det drejepotmeter jeg skal bruge.

Hvor skal jeg købe det henne?

Jeg kan godt købe det gennem Hifi-klubben, men jeg synes at knap 200,- er en
lidt voldsom pris, men måske er jeg forkert på den?

Mvh Kåre

Re: Drejepotmeter til Denon Pma-777

Elektronikforretning

Volumenpotentiometer ?

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Drejepotmeter til Denon Pma-777

Hvad med kvaliteten - svarer den til den jeg får hos hifi-klubben. (det er
sikkert akurrat det samme de sælger)

er en

Jepz!

Re: Drejepotmeter til Denon Pma-777

Kommer an på, hvor meget du betaler (og om de kan skaffe det)

Er du glad for forstærkeren så brug dog de 200.
Er det for øvrigt slidt op, eller knaser det bare ?

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Drejepotmeter til Denon Pma-777
en
Køb det originale potmeter. 200 kr. er ikke specielt afskrækkende, da det
ganske givet har loudnessudtag, er med modstandsbaner i snævre tolerancer,
og de er lidt svære at få fat på i normal løssalg.

/ Hans

Re: Drejepotmeter til Denon Pma-777

er

På den anden side er det originale potmeter næppe af samme kvalitet som et
299kr ALPS RK40, som LC Audio stadig sælger. Loudnessudtaget kan
selvfølgelig være et argument for at købe et originalt.

Hilsen
Søren B.

Re: Drejepotmeter til Denon Pma-777
det
tolerancer,
Det har du ret i, men der er så mange ukendte faktorer, f.eks. om det skal
være en D-aksel eller rillet før den originale knap kan monteres. Når vi
taler om Japansk grej er det med garanti ikke en normal glat 6 mm. aksel.

/ Hans

Re: Drejepotmeter til Denon Pma-777
et

Hehe... Min forståelse stod af for et par linier siden, men jeg har ligesom
forstået det overordnede budskab - bare køb det originale pot-meter ;O)

Tak for kompetent og hurtig hjælp!

-K

Re: Drejepotmeter til Denon Pma-777
Hej,

Hvad er lige dette loudness-udtag på et potmeter? Er det et separat
potmeter på samme aksel eller blot en yderligere vikling? Måske noget helt
tredje??

/Thomas

Re: Drejepotmeter til Denon Pma-777
Hej Thomas,

Noget helt tredie, nemlig et udtag på modstandsbanen.
(For tilpasning til ørets følsomhedskurve - dog sjældent at det virker
rigtig overbevisende).

--
Venlig hilsen,
Søren