Dreje-slæbe kontakt

Hvor kan man få fat i en billig dreje-slæbe kontakt med 4 poler?

Jeg skal bruge den til en opstilling hvor de 2 dele skal kunne dreje
uendelig mange gang uden at sno ledningerne (4 stk)

--
Tom

Re: Dreje-slæbe kontakt
Du skrotter 2 gamle støvsugere med ledningsoprul, der er 1 stk 2 polet i
hver.
Eller du finder et par gamle kabeltromler med stationære stik på og skrotter
dem.

Og der må da også sidde sådan en fyr i en generator fra en bil.

Hmm, du ville måske bare have et sted at købe dem ?

Mvh Morten

Re: Dreje-slæbe kontakt
Den Mon, 22 Nov 2004 19:38:36 +0100, "Tom"

For eksempel Hans Buch:
http://www.hansbuch.dk/produkter/el_komp/slaeberinge/slaeberinge.htm

Ellers søg på 'slæberinge'.

--
Jens   OZ2JP   callto://jensep

The problem with troubleshooting is that real trouble shoots back.

Re: Dreje-slæbe kontakt
Hvad er kravene til slidtage, strøm, plads mv.?

Hvis det er noget forsøgværk, så ville jeg pille kontaktsættene ud af et par
*rigtig* gammeldags relæer. Så har man jo en fjeder med noget kontaktflade i
den ene ende og terminaler i den modsatte ende, som man kan fastgøre/lodde
på.
Disse kontaktfjedre kunne evt. køre rundt i spor bestående af printbaner?

Holdbar: Måske ikke...
Billig: JA!

Hilsen
Lars

Re: Dreje-slæbe kontakt

Slidtage ikke stor, fjernstyret tank.
Strøm = 2 * 2A
Max 70 mm i diameter

Var da en mulighed hvis ikke jeg kan få en slæbering ved en af de allerede
nævnte leverandører.

--
Tom

Re: Dreje-slæbe kontakt

Find et sted de vælter en gamme vindmølle !
Her er der gode slæberinge.

Re: Dreje-slæbe kontakt

jeg lavede små slæberinge af et tyndt kobberrør, som jeg skar ringene af.
Derefter tog jeg en plast stang, der passede præcist indeni ringene og skar
en slids i, så ledningerne kunne komme væk uden at blive kørt over. Det hele
blev limet samme. Fra gamle småmotorer (døde batteriboremaskiner) fandt jeg
fjedre med passende kul og monterede 4 af på en række, ud for den roterende
del. Det virkede i mange år.

Bo //

Re: Dreje-slæbe kontakt

4-polet jack stik
Det burde kunne lade sig gøre.
Har set det brugt til kabeltromler.
Men der bliver en del mekanisk udenoms, der skal laves.

--
mvh Uffe

Site Timeline