Dongle til Multisim

Jeg har fået min computer stjålet med Multisim på. of dermed den tilhørende
dongle.

Forlaget vil have fuld pris for at sende en ny - det er vel nok
forståeligt - set fra deres side.

Men er der noger der ved hvordan en sådán dongle er lavet - viden you know
ikke - ikke gisninger.

KS

Re: Dongle til Multisim
tilhørende

Glem alt om en 'hjemmedongle'! Dongles er typisk lavet så det tager laaaang
tid at dekode, osse selvom man har en at kikke efter.

Du må anmelde (til politiet og) til forsikringsselskabet og fremsende
kvitteringen på Multisim samt din koorespondance med forlaget.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Re: Dongle til Multisim

Det kan forsikringen vel ordne

Selvfølgelig - det er vel en sag for forsikringen.

HASP lanver tonsvis af sådanne dongler, det samme gør Dallas. Der er
såmænd bare en kode i donglen der sendes retur til PC'en, når det rette
spørgsmål optræder.

Re: Dongle til Multisim
Hvem er HASP eller DALLAS ?

Man kan vel også bare lave et patch, som springer uden
om 'spørgsmålet', når det optræder - er der ingen der har prøvet dette ?

KS

tilhørende
know

Re: Dongle til Multisim

For hasp se http://www.ealaddin.com/hasp/default.asp

Det kommer lidt an på hvordan donglen er brugt.
Jeg har selv arbejdet med hasp og der er et program med som krypterer
applikationen via hasp donglen, hvilket gør det ret svært bare at springe
udenom.

Re: Dongle til Multisim

Dallas:
http://www.maxim-ic.com /

-Sune

--
Is this a new years sig or an OE bug?

Re: Dongle til Multisim

Varenavne på dem der bygger sådanne dongles. Sidder eksempelvis med en
HASP USB dongle her i hånden som er kode til min Windman på min bærbare.

Har tidligere arbejdet meget med HASP paralleldongler til Labelflex.

En patch skal du nok finde i en edb gruppe og ikke en elektronikgruppe.

Re: Dongle til Multisim

             ^^^^^^^^^^

Rigtig, rigtig god fornøjelse ;)

masser - det lykkedes ikke ret tit

--
snipped-for-privacy@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"

Re: Dongle til Multisim

Det er vel så spørgsmålet. Jeg har ladet mig fortælle at computer udstyr ikke er
omfattet af indboforsikringen. Der skal tegnes særskilt. Til de flestes
overrraskelse.

Ib Jakobsen

Re: Dongle til Multisim
er

Så er man forsikret et forkert sted !!
Som regel er det elskadedækningen det er galt med.

Jeg tjekkede lige min police (måske du skulle tjekke din!). Særligt
indbo dækker computere. Ved indbrud dækkes den , blot den ikke står i
loft og kælderrum i etagebygger, udhuse og garager, eller en ubeboet
bolig (ovar 2 måneder). Er det simpelt tyveri dækkes kun med op til 10%
af forsikringssummen (maksimalt 20.600 i 1999), igen tages der forbehold
for det samme som ovenfor og at genstanden ikek har været placeret, så
den var synlig udefra.

Men, "Patcher" du dig udenom en dongle, har du "stjålet" software.

Re: Dongle til Multisim

Jeg har set flere eksempler på tyveri og lynnedslag der ikke er dækket da det
gjaldt
computerudstyr. Men radio og fjernsyn blev dækket. Men det er nok forskelligt fra
selskab til selskab.

Man tænker sit, ja. :-))

Ib Jakobsen

Re: Dongle til Multisim
gjaldt
fra

Lynnedslag ordner man med en lilel tillægsforsikring (elskadedækning).

Indbrud og heraf mangel på computerudstyr har jeg aldrig hørt om
problemer med.

Re: Dongle til Multisim

tilhørende

-så undersøg hvad forsikringen vil give for den slags. Det kan godt være, du
skal være hård ved dem, men det kan lade sig gøre. En del forsikringer
erstatter KUN hardware, man skal betale for det hele. Du har vel bevis
(=fakturaer) for at der var software på maskinen ?

Bo //

Re: Dongle til Multisim
du

Donglen er vel et fint dyrt sykke hardware ??

(Der også har arbejdet med HASP, og der var det også den der "kostede"
pengene)

Kasper

Re: Dongle til Multisim

være,

Ja mine dongles er registreret med en fiktiv høj pris og serienummer i min
forsikring. Problemet er at en FlexLM, som jeg bruger, kan drive vilkårligt
meget software, bestemt i en licensfile, så derfor kan man ikke bestemme en
fast pris for selve dimsen.

Bo //

Re: Dongle til Multisim

du

Har fået erstattet software.
Det skete uden spørgsmål.
Det føltes dog lidt underligt når al SW blev lagt sammen, så oversteg det
lang prisen på HW.
Men sådan er det jo.

--
mvh Uffe

Re: Dongle til Multisim

Jeg har også prøvet at få stjålet computere, og forsikringsmanden kunne
fint forstå at han skulle betagl 40.000 for 3 nye PC'er, men han havde det
svært med at skulle af med 140.000 kr. for 3 stk. genderchanger.