Dobbeltsidet Print

Do you have a question? Post it now! No Registration Necessary

Translate This Thread From Danish to

Threaded View
Hejsa

Hvordan laver man på nemmeste vis dobbeltsidet print??

På forhånd TAK

Mvh. Michael



Re: Dobbeltsidet Print
Hej Michael

Quoted text here. Click to load it

http://www.olimex.com/pcb/index.html

Quoted text here. Click to load it

Det var så lidt

Mvh Max




Re: Dobbeltsidet Print

Quoted text here. Click to load it

hm,mm jeg har overvejet 2 enkeltsidet på 0,8 mm print over limer dem
sammen..

bare en ide jeg regner med at skal have prøvet...

er ikke testet.. hehe

Kasper



Re: Dobbeltsidet Print
Quoted text here. Click to load it

Jeg anbefaler også Tsvetan (Olimex)...

Quoted text here. Click to load it

Det er vist at gå over åen efter vand (?).
Hvis du laver fotoprint clipser/taper du blot filmene nøjagtigt sammen
først. Så lægger du fotoprintet ind i mellem og belyser. Hvis ikke du har en
dobbeltsidig belysningskasse skal printet naturligvis fikseres fornuftig i
"filmsandwichen".

Under alle omstændigheder er det evindelige problem gennempleteringerne. Og
hvis man laver SMD bliver man hurtigt næsten afhængig af loddemaskerne ;-)

/Anders

Quoted text here. Click to load it



Re: Dobbeltsidet Print
Quoted text here. Click to load it

sandt.. men det andet er billigere...



Quoted text here. Click to load it
en

ja, men smutter det under belysningen er printet ingen ting til...

på den anden måde har man større chance for at reddet det

Quoted text here. Click to load it
Og

Sandt...

Nu har jeg adgang til en print fræser der laver fine print, tiden og prisen
er lige i overkanten syntes jeg....

men har men en 2 sidet lys maskine er det relativt nemt

men enkeltsidet lysmaskine, så bliver det besværligt at ramme hullerne
nøjagtigt, ved små pads / baner..

Kasper

Som sagt, det er ikke testet endnu...



Re: Dobbeltsidet Print
Quoted text here. Click to load it
har
i

Derfor smutter det IKKE under belysningen! ;-)

Quoted text here. Click to load it

Hmm - for mig at se har man blot skudt problemet til boringen! Men OK der
kan man løbende se når det går galt...

Mvh.
 Anders



Re: Dobbeltsidet Print
Quoted text here. Click to load it

+ man kan lave 3 lags print med et helt gnd lag i midten.. ideelt til RF og
uC systemer med analog inputs / outputs...

Kasper



Re: Dobbeltsidet Print


Quoted text here. Click to load it

Er det ikke lidt svært at lodde på det midterste print?

--
Jens       callto://jensep

Anyone with money to burn will easily find someone to tend their fire.

Re: Dobbeltsidet Print
Hejsa

Quoted text here. Click to load it

Kræver en meget tynd loddespids ;)

/Hauge



Re: Dobbeltsidet Print
Quoted text here. Click to load it

Kommer vel lidt an på hvor smart man er !!

som sagt var det ment til gndplan... så man lodder alle trådene på til
gennemplatineringerne inden man samler det, og evt under sænker det modsatte
print der...

Eller

bore alle de små huller, deromkring hvor der skal stel op, borer man med et
bot et par mm støre, og man kan lodde det...


Men som sagt flere gange tidligere, det er ikke afprøvet

Kasper



Re: Dobbeltsidet Print


Quoted text here. Click to load it



Det tror jeg på :-)

--
Jens       callto://jensep

Don't be a fool; Vulcanize your tool.

Site Timeline