DIY scope til pcer

Hejsa
Nogen der kender et sted man kan finde diagram til et lille scope til
pceren. ?
Det behøver ikke kunne måle de vilde signaler (1mhz, 20 v vil være fint)
Jeg er ikke intr. i løsningen med lydkortet....

Re: DIY scope til pcer

Tjae det kan du vel med en adc på parrellelporten... i2c eller noget... 1mHz
er jo ikke ligefrem meget...

Kasper

Re: DIY scope til pcer
1mHz

Jo, på en parallelport er det!
/A

Re: DIY scope til pcer

1mHz (milliHertz) kan den sagtens klare

Re: DIY scope til pcer

LOL! Det er ikke sådan når man læser hvad folk mener ;-)

/A

Re: DIY scope til pcer

Hey

Nå spøj til side...

sad lige og overvejede en aduc844 (8051uC) de n har en 12bit 400kps adc,
hvilket vil sige du måske kan måle op til 100kHz....

på indgangen af adc'en sætter du en I2C/SPI kontrolleret opamp så du kan
styre gainen i den.. evt en buffer foran...

Den vil jo være fin til lyd signaler....

Jeg ved bare ikke om serielporten er hurtig nok til at få det smidt over
runtime... (kan ikke overskue beregningen nu)

Ellers har den DMA til ramporten, hvilket vel vil sige den kunne rimelig
nemt sættes til en ISA port, og så bruge en ældre pc til det... ???
(bare lige en ide)

ellers kunne man sætte 16mB ram på den sample... heh...

idet den har 8 adc kunne man lave så den kan logge 8 kanalel dog ikke
samtidig.. kun 1 adc... men så vil det vel svare til ca 12khz pr kanal (hvis
man går mere op imod det terotiske med signal på 0,5*samplingen vil du kunne
få 20khz pr kanal.. men jeg er ikke sikker...)

Når du så har lavet det.. kunne du lave en swwpenerator med en DDS.. der har
analog en der går fra 0-12Mhz i2c/spi styret, så kan du lave bode plot på
den også...

Gid jeg havde til....
Hvis du har lyst, skal jeg give dig den asistance jeg kan..

Kasper

Re: DIY scope til pcer

Om det er et "lille scope" ved jeg ikke :-)

Men alt er testet osv.....

www.bitscope.net

Mvh
Lars G

Re: DIY scope til pcer

Og lige nogle flere

 David fra  electronics.alternatezone.com har lavet en del forskelligt
elektronik.

Bla.

PC Based Digital Storage Oscilloscope Adaptor Mk1/2( 600KS/s )

og

DSOA Mk3 - Digital Storage Oscilloscope Adapter Mk3  ( 20MS/s )

Mvh
Lars G

Site Timeline