DIY eller købe AC motor regulator?

Der findes garanteret en billig AC motor regulator til små univarsalmotorer
(ala boremaskine og vinkelsliber) omkring de 750-1000W, men hvor?

Jeg kan godt bruge et byggesæt, men forventede nok det var mere ligetil at
købe een færdig. Efter nogen tids søgning er jeg blevet noget i tvivl, og
har ikke helt helt med at finde en som byggesæt heller...:-(

Nogen der har nogle gode link?

Jeg har fundet een på smartkits hjemmeside, men den ser lidt tøset ud med
næsten ingen køleplade feks. Er lidt skeptisk overfor den...

Mvh
Henrik

Re: DIY eller købe AC motor regulator?

Brinck elektronik har vist en - der ikke er smart-kit - dem er jeg nemlig
også lidt skeptiske overfor... :-)

Rasmus
Re: DIY eller købe AC motor regulator?

Hvis man bruger en switchmode converter er køleplader IKKE nørvendige.
Jeg har bygger 8Amp 100V stepmotorstyringer, og der var ikke ret meget
køling til det. Så det er ikke kølepladens størrelse der afgør om det er
"godt". Stor effekt og lille køling tyder blot på en effetktiv
konstruktion :-)

Bo //

Re: DIY eller købe AC motor regulator?

hos smart-kit?? a' tvivler... :-)

Rasmus
Re: DIY eller købe AC motor regulator?

Der findes jo også denne her?
http://www.velleman.be/ot/en/product/view/?id90%75

Det kunne måske være et brugbart alternativ, nogen der har prøvet den?

Mvh
Henrik

Site Timeline