Display (ur) til Voss elkomfur ELK646-1

(Indlægget har været postet i dk.teknik.el - men jeg blev henvist til denne
gruppe)

Jeg har været et fjols (det er da selverkendelse!) og tilsluttet et Voss
ELK646-1 elkomfur forkert, så det fik 400V i stedet for 230V til displayet
foran. Suk!
Heldigvis overlevede kogeplader mv mishandlingen, så komfuret som sådan
fejler intet - det er "kun" displayet og muligheden for at programmere
tænd/sluk, der mangler.

Er der nogen af jer der ligger inde med oplysninger om dette display?
Diagram?
Hvilke komponenter vil typisk være brændt af?
Andet der er godt at vide, før jeg går i gang med at skille hele komfuret
ad?

Displayet er mærket "DIEHL 13149-061".

Mange hilsener
Erik

Re: Display (ur) til Voss elkomfur ELK646-1
Hej Erik,

Desværre.

Du kan være heldig at det bare en sikring der er gået.

Ja, det er sikrest hvis man tager det fra netspændingen først ;)

Har du haft "displayet" ude ?

--
Venlig hilsen,
Søren

Det er da et forsøg værd, at skille det ad og se hvilke komponenter der er
"sorte", da det typisk vil være tilfældet ved den slags skader. Evt. tage et
billede af printet + skaden og sende det til dk.binaer

Har du tjekket, som en anden skriver, om der er en sikring ved displayet som
er gået?

Nicolai

Re: Display (ur) til Voss elkomfur ELK646-1
Hej igen

Tak for jeres forslag.

Jeg vil pille displayet ud af komfuret en af de nærmeste dage - det er i sig
selv et større arbejde.
Og så vil jeg selvfølgelig se, om der er noget der ser tilpas udbrændt ud.

Og jo tak, jeg skal nok huske at slukke på væggen først....

Mvh
Erik

Site Timeline