Display til temp føler??

Hvilket display passer sammen med en temp føler med følgende data:

- Standard 10k ohm thermistor
- Måleområde: -50 - 110C (320.2 - .7579 kohms)

Findes der et "standard" lcd der passer lige til? - gerne billigt.
På forhånd tak!

Re: Display til temp føler??

Jeg tror ikke du slipper for at lave noget interface med noget A/D
konvertering og et evt. målekredsløb. Du skal jo også have kvantiseret din
outputspænding så den passer overens med den ønskede temperatur skala!'

Mvh.

--
MMJ

Re: Display til temp føler??
Tak for infoen, problemet er bare at jeg ikke er så elektronik kyndig..
Der er ikke nogen der har kendskab til en nem løsning?

Re: Display til temp føler??
Hej Mule

Den nemmeste og billigste løsning er at købe et færdigt termometer
med fjernføler, de kan fås til ingen penge i diverse billig butiker.

Mvh Max

Re: Display til temp føler??
Ok. Tror du displayet fra sådan en her vil kunne bruges sammen med min
føler:
 http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=MCNN010&Fane=COLD,COTE

Re: Display til temp føler??
Hej Mule

Det er ikke nemt at svare på, de fortæller jo ikke noget om hvad føler de
levere
med, men hvorfor ikke bare bruge den ?

Mvh Max

Re: Display til temp føler??
Den føler jeg har, er specielt til vandtemp + er indbygget i et T-stykke til
gennemløb - så jeg skal bruge et seperat display der passer med den.

Re: Display til temp føler??

Der er en føler på.
Men den kan sikkert kun vise plus grader.

Hvis du skal bruge 2 stk. så kig på shg.dk under Kabinet tilbehør og
find Lian Thermometer, der er der 2 af slagsen, og de kan klikkes ud
af fronten og virker som selvstændige enheder.
Kan ikke vise temp. i min fryser, men fint nok 4 gr. i køleskab og 112
gr. på glasset af brændeovnen.
--
mvh Leonard http://leonard.dk /
Det er en muldvarp på motorcykel!