Display fra gammel pc.

På de gamle 486'ere var turbo knap og på nogle også display.
Jeg har sådan et display til at ligge som jeg gerne vil lege lidt med, men
hvor stor spænding skal det have?
Og hvilke ledninger skal der bruges? Der er jo hele 3 og vælge i mellem.

Mvh
Colzen

Re: Display fra gammel pc.

Prøv med 5V og prøv med 12V hvis det ikke lyser nok.

De tre ledninger er:
1) 0V
2) +5V/+12V
3) turbo/ikketurbo

Start med at finde 0V, det er sikkert den der "har fat på" mest på
printet og den plejer at være sort.

Find + ledningen, den er sikkert rød og "har fat på" lidt mindre end 0V.

Hvis du er sikker på hvilken ledning der er 0V så sæt +5V på den du tror
er +, hvis der ikke sker noget så prøv den tredie ledning.

Hvis der ikke sker noget så prøv med +12V.

Turbo ledningen er den som har fat på mindst på printet og det er ikke
til at vide hvilken ledning det er.

Med mindre du er meget uheldig kan du nok ikke brænde noget af ved at
tilslutte det forkert, såddan et plejer at bestå af en masse lysdioder
og måske en enkelt transistor.

Re: Display fra gammel pc.
Takker for svaret. Det kunne dog ikke bruges, men da jeg kiggede på printet
lidt ekstra var der 2 ben hvor der stod 5V G ved så det er lykkedes.

Mvh
Colzen

Site Timeline