Display acer One

Min datter har sådan een mini bærbar - hor bærbar faktsik er en rigtig
beskrivelse.
Nypris 3500.
Hun har også et barn, som - på for mig ubegribelig vis - er "kommet
til" at sætte sig på den.
Resultatet er tre synlige, men ikke mærkbare revner i displayet, og
displayet er sort langs revnerne. For mig noget med flydende krystal,
der flyder andre steder end hvor det skulle...

Spørgsmålet er om nogen ved, om det kan betale sig at anskaffe nyt
display, og forsøge at reparere på "tingen"?
Selve PC'en fejler tilsyneladende ikke noget, at dømme efter det man
kan se af displayet.
Har forsøgt at skille den ad - men det er ikke så lige til. Kan ikke
engang se hvordan displayet er sat sammen. Så formentlig en hel ny
"overdel"?
Findes sådan noget? Og hvis, hvor?

Birger

http://bbsorensen.dk

Re: Display acer One
Hej Birger

Den kan såmændt nok skille ad hvis man ved hvordan.

En ny skærm koster vel omkring 100-250 dollars alt afhængig af modellen.

Men du skal lige fortælle helt præcis hvad for et apparat
din datter har for at kunne få præcis info.

Max

Re: Display acer One
Max kom med følgende:

Acer Aspire One Series Model no. KAV10

Birger

http://bbsorensen.dk

Re: Display acer One
(Amazon.com product link shortened)

US$ 63 men du skal nok se om du købe det et sted inden for EU for at undgå
told og Post Dk gebyr på import

Re: Display acer One

der er masser af reparations displays pE5% ebay.co.uk, hurtig sF8%gning p=
E5%
acer1 siger
noget der ligner ~35A3%

-Lasse

Re: Display acer One

der er masser af reparations displays på ebay.co.uk, hurtig søgning på
acer1 siger
noget der ligner ~35£

Hej, jeg har da en med defekt bundkort du kan købe for 250 uden harddisk,
ram og lader.

Allan
Esbjerg

Re: Display acer One

Sikker på det ikke bare er bios'en der skal omflashes? Det er en
standardfejl på de maskiner. Det kan gøres med en USB-stick uden at skille
maskinen ad.

--
Ulrik Smed
Aarhus

Re: Display acer One
Det er prøvet, men det er som om der er en løs forbindelse, den virker nogle
gange og andre gange virker den ikke, så gider ikke bøvle med den, er tit
udenlands at arbejde, og der skal jeg ha' noget med der virker hver gang, så
har købt mig en ny med 13,3" skærm.

Allan

Esbjerg

"Ulrik Smed"  skrev i meddelelsen

[...]

Der er mange Aspire One der ude med defekt bios som kan fE5%s billigt,
sE5% 200-400kr sE5% har du en komplet maskine, men med en bios der ikke
kan flashes med alm. rescue.

Site Timeline