Display

Hvordan sætter jeg et størrer (4 enkelte) display på denne opbygning:

http://www.rolfing.dk/Image1.jpgeller
http://www.ozitronics.com/docs/k148_article.pdf

mvh Allan

Re: Display

Lige ud ad landevejen CA til driver transistorerne - alle segmenterne (fra
de fire displays) parallelt.

Godt Nytår!
/A

Re: Display

http://www.ozitronics.com/docs/k148_article.pdf
Jamen det lyder jo nemt tak Anders.

Er der nogen der har et "godt" link til en billig
7 seg. LED com. anode ca. 100/125 eller 200 mm højt,
eller noget der kan ses min. 100 meter væk, og kan
bruges sammen med ovenstående.
/Allan

Re: Display

Der findes ikke noget standard display der kan det du ønsker :-(

Der findes en del standard 4" og 5" display, også med masser af lys.
Men de er opbygget med mindst 3 lysdioder i serie for hvert segment, og det
betyder at de skal drives fra en betydelig højere spænding end de 5 Volt der er
i dit eksempel.

Hvis man skal over 5"/125 mm cifferhøjde, så er der vist at bygge det op med
enkelt lysdioder. Og her vil det også være en fordel at opbygge segmenterne som
nogle "paralelforbundne serieforbindelser".

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: Display

Hvis man nu forsyner nogle standard 4" med 12v over driver transistorne, kan
det så ikke
lade sig gøre ?

/Allan

Re: Display

Det kan det.

Men der mangler så noget levelshift, for at komme op på den højere drivspænding.

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: Display

Tak for info,
Har du et forslag til hvor og hvordan jeg forøger levelshift på opbygningen
?
/Allan

Re: Display

Jeg har forslag, men det er noget med mindst 12 transistorer og en IC mere!

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: Display

Jeg har fået >20 cm fra Forge. Mener at Farnell fører dem i dag (til ublu
priser!)...

Men det skulle være til at have med at gøre...

Mvh.
 Anders

Site Timeline