"Dirt cheap" uP ?

Hejsa :)

jeg leder efter en "dirt cheap" uP til noget masse produktion med følgende
specs. er det noget nogle vil give nogle bud på?
(helst ikke AVR eller PIC)

mindst 1 ADC kanal på 8 Bit ADC
1 UART
ca 10 I/O

hardware counter der kan tage input fra et portben den skal minst være på
8bit.

mindst 1 indebygget hardware timer ... feks på 8 bit
den skal have et gratis programmeringsværktøj (assembler e.l.)

Nogen bud ?

m.v.h.
lasse madsen

Re: "dirt cheap" uP ?
[...]

Der er ingen grund til at poste 2 gange... Men du kan jo starte med at se på
Atmels 89Cx051 serie, jeg "arbejder" selv med 89C4051, den er en 8051
kompatibel µC, dvs. hverken AVR eller PIC :)

Den har alt det du spørger efter! (Jeg ved dog ikke helt hvordan ADC virker,
men der er en :) )

Brian

Re: "dirt cheap" uP ?
Hej Brian,

Nu overdriver du ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

virker,
Det er der ikke, men der er en appilication note der beskriver hvordan man
laver en ( med noget opladning af en kondensator - så vidt jeg husker).

Kig lidt i Atmel.com og læs deres applicatio notes, så tror jeg at dette er
den helt rigtige mcu, da udvalget af udviklings software er helt enormt.

Mvh
Toke

Re: "dirt cheap" uP ?
er

Nå ok, :) - mente bare den var i kredsen, men efter jeg kiggede i databladet
kan jeg se i har ret, men der er den app. note du snakker om :)

Brian

Re: "Dirt cheap" uP ?

Der røg lige to store spillere...

Har alt ikke det???