Dioder i rør

Jeg har set man kan bygge dioder ind i fleksible rør hvad rør bruger man
så????

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Re: Dioder i rør

ikk'forstå?

hvorfor skulle man overtrække en diode med et plastrør ??

Bo //

Re: Dioder i rør

"Brianlys" til sin bil.

Re: Dioder i rør

Må, ja...
For mig er en diode bare en, der slipper strømmen igennem den ene vej og
ikke den anden vej.

OK: jeg ved godt, der er nogle, der udsender synligt lys, uden at de derved
er defekte :-)))

Bo //

Re: Dioder i rør

Samme her, men har efterhånden lært det.

LOL

Re: Dioder i rør

derved

Chefen:
Virker blitzpærerne?

Lærlingen:
Ja chef, jeg har prøvet dem alle sammen.

Elektronik er forunderlig.
Det er røg der får det hele til at virke.
Når røgen slipper ud, ja så virker skidet ikke mere.

Det samme kan vist også siges om lys, dog med visse undtagelser ;-)

--
mvh Uffe

Re: Dioder i rør

En lysdiode er en diode der kan lyse uden at ryge!  ;-p

--
Ulrik Smed
Denmark, Aarhus

Re: Dioder i rør
Hvis man f.eks vil bruge dem uden dørs
det kunne være som belysning under en bil eller hvad ved jeg
--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Re: Dioder i rør

Almindelige dioder lyser ikke! - Men det gør lysdioder!

Tilbage til spørgsmålet;
Du kan vel bruge alt slags gennemsigtig slange? F.eks. det man bruger til
akvarier?

Brian

Re: Dioder i rør
says...

Du dumper til syn, hvis du har sådan noget under din bil.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Re: Dioder i rør

Gå ind på fx. http://www.danskdiscoteknik.dk/ og køb dem færdiglavet. Eller
også har enhver anden biks sådan noget i metermål...

--
M.v.h. Peter Andersen.

Re: Dioder i rør

Gennemsigtig vandslange ?

Der fås ofte helt kare gummislanger i forskellig diameter, jeg vil tro
at de kan bruges.

Re: Dioder i rør
Hej

Tak for jeres svar og ja jeg ved da godt at bilen dumper til syn men der er
da 2 år imellem så man kan da bare afmontere dem inden. Man dumper jo også
til syn hvis man har for brede hjul på ikke eller andre styling ting.......

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Re: Dioder i rør

Hvorfor tror du ?

Re: Dioder i rør
says...

Hvis du bliver stoppet mens du har dem på, så bliver du indkaldt til
syn. It's your choice.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Re: Dioder i rør
En lille rettelse
Man bliver kun kaldt til syn hvis du bruger dem imens du kører og har dem
tændt derimod hvis du holder på en p-plads eller til udstilling, træf gør de
ikke.

--
Venlig hilsen

Preben Christensen

Re: Dioder i rør
says...

Nej, hvis de vælger at kigge bilen efter, så hedder det syn uanset om
de er tændt eller ej.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Re: Dioder i rør

de

Hmm.

Mener bestemt at alt udvendig lys på motorkøretøjer skal være "E" mærket..
(og det er ikke noget med energimærkning ;-)

mvh
JBH

Re: Dioder i rør

er
ting.......

Man dumper sådan set uanset om man er lovlydig eller ej, hvis SB har en
dårlig dag.
Har prøvet at dumpe på 8mm forlave kørelyslygter.

Desuden er personalet ikke for godt inde i deres egne regler! så man kan
meget nemt risikere at dumpe uden det er berettiget, feks var det ultra tæt
på den første gang jeg skulle have bilen synet, hvor SB lige pludeligt
forlangte en typegodkendelse på bilen, da han ikke gad bruge kræfter på at
slå den op i systemet. En kort samtale med værkføreren på Volvo løste dog på
forunderligvist dette problem. Ellers havde jeg måtte betale et nyt syn.

Statistiskt er det iøvrigt en meget dårlig ide at finde en synshal der ikke
er booket ret hårdt, da disse har en markent højere dumperate end andre
steder. Regelsæt min bare.

Så hvad enten der er brianlys,brede fælge,etc etc så kan det sagtens synes
bare man: 1. kender en synsassistent, eller 2. kan time sit syn efter deres
humør.

Alt mellem: Møre bremseslanger(de var 2md. gamle!),defekt dørhandtag,snavset
stelnummer,ridset sidespejl, betinget godkendt til : Kanon flot og velholdt
bil, synet uden bemærkninger.

Det skal bemærkes at der er tale om samme bil, og der er intet rørt mellem
de to syn. Bilen kører stadigt, og er iøvrigt lige synet igen....uden
bemærkninger,uden nogen rep.

Så bilsyn er imo ikke meget mere end chikane. Spørg betjente om de kan måle
nogen forskel i det antal af biler hvor standen er en direkte årsag til et
uheld. Svaret er tankevækkende.

Så monter du det bare, du skal bare være klar over at bilen kommer til at
virke som en magnet overfor en emsig betjent, og især overfor SB.

Henrik

Re: Dioder i rør

Det var dog uhyggelige oplevelser, du har haft med SB - oplevelser jeg slet
ikke kan genkende. Efter selv at have synet flere biler gennem årerne har
jeg aldrig haft problemer - tvært i mod. Jeg har synet biler både på
Korsdalsvej i Rødovre, inde på den sysnshal, der lå lige over for
politigården (lå der for mange år siden), samt Holbæk, Hillerød, Herfølge og
nu senest Nykøbing M.

Alle steder har jeg være flere gange både med den samme bil og med andre
biler, og jeg har på intet tidspunkt følt mig dårligt eller lunefuldt
behandlet - altid faglig korrekt, altid med et smil (grin) på læben, nogle
ping-pong vitses, men altid med gensidig respekt for hinanden. Jeg lærte
noget hver gang om "ømme" punkter på forskellige biler etc.

Men selvfølgelig, stiller man sig op og skal til at belære dem om, hvad en
bil består af, og hvordan den skal synes og se ud, så kan det da godt være,
at du kommer til at føle dig alternativt behandlet.

Jeg er heller aldrig stødt på en, der ikke var faglig kompetent eller en,
der ikke på en forståelig måde kunne forklare ting, man ikke nødvendigvis
selv havde tænkt på.

Jeg frygter den dag, når periodiske syn skal overgå til autobranchen og SB
skal nedlægges, for så kan man let forestille sig nogle konsekvenser, man
ikke oplever med SB, da de netop arbejder fuldstændig "tværpolitisk" efter
som grundregel helt ensartede regler.

Men der kan undtagelsesvis da være en med en blå mandag, det kan ikke
udelukkes, og at du skulle være så "uheldig" hver gang, lyder for uhyggeligt
til at kunne være sandt.
Karsten H. Jensen

Site Timeline