Dioder: 1SS120 kontra 1N4148

Er der noget jeg overser, eller kan en 1SS120 der er død erstattes af en
1N4148.
Den sidder for at blokere reverse voltage ind på et backup batteri
Derfor mener jeg ikke følgende har betydning:
Kapacitet
1SS120          1N4148
 3pF                   4pF

Recovery time
1SS120          1N4148
 3,5ns                 4,0ns

Men er der andre vigtige faktorer jeg har overset?
Datablad på 1SS120 kan findes på:
http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/62780/HITACHI/1SS120.html

--
Uffe Bærentsen

Re: Dioder: 1SS120 kontra 1N4148

Leakage current?

Kasper

Re: Dioder: 1SS120 kontra 1N4148

Nu har jeg ikke kikket på datablade mellem de to, men det du skal være
mest opmærksom på, er lækstrømmen i spærreretningen (opladning af batteri).

Men ellers bør det ikke give problemer, da lækstrømmen jo er meget lille.

Mvh Hauge

Re: Dioder: 1SS120 kontra 1N4148

Da der er tale om at undgå opladningen, så skal reverse current være så
lille som muligt.
Det er i hvert fald hvad jeg regner med.
På dette punkt er 1N4148 bedre, har en lavere lækstrøm end 1SS120.

--
Uffe Bærentsen

Re: Dioder: 1SS120 kontra 1N4148

Nemlig.

Så ville jeg vælge 1N4148, det er sikkert.

Mvh Hauge

Re: Dioder: 1SS120 kontra 1N4148

Har ikke så meget valg, da 1SS120 er knækket og jeg ikke har den på lager.
Har dog 1N4148 på lager, så den bliver monteret i stedet :-)

Takker for bistanden :-)

--
Uffe Bærentsen

Re: Dioder: 1SS120 kontra 1N4148
Uffe Bærentsen skreiv:

Siden der her er snakk om en "håndgranat" vill jeg anbefale deg å søke
sikker viten.

HM

Re: Dioder: 1SS120 kontra 1N4148
Uffe Bærentsen skreiv:

I den sammenhengen skal du bruke en spessiell diode, 1N914?. Jeg er ikke
sikker på at det akkuratt er 1N914, men det er 9??. Jeg har selv hatt
tanker om å spørre hva som er spessiellt med den dioden. Jeg fikk bare
beskjed om at når den dioden var brukt, så skulle jeg ikke forsøke å
finne noen erstatning. 1N914 indikerer at det er en "gammel" diode. Jeg
gjør oppmerksom på at dette var for en 25 års tid siden.

HM

Re: Dioder: 1SS120 kontra 1N4148 [ 1N4448 ? ]

Hej Uffe

Hvis du senere skal købe 1N4148, vil jeg istedet anbefale 1N4448 - samme
data men lavere forward spændingsfald. Dog under forudsætning at prisen
er rimelig.

Glenn

Site Timeline