Dioder: 1SS120 kontra 1N4148

Hej

Er der noget jeg overser, eller kan en 1SS120 der er død erstattes af en

1N4148. Den sidder for at blokere reverse voltage ind på et backup batteri Derfor mener jeg ikke følgende har betydning: Kapacitet 1SS120 1N4148 3pF 4pF

Recovery time

1SS120 1N4148 3,5ns 4,0ns

Men er der andre vigtige faktorer jeg har overset? Datablad på 1SS120 kan findes på:

Uffe Bærentsen
Reply to
Uffe Bærentsen

Leakage current?

Kasper

Reply to
Kasper

Uffe Bærentsen skrev:

Nu har jeg ikke kikket på datablade mellem de to, men det du skal være mest opmærksom på, er lækstrømmen i spærreretningen (opladning af batteri).

Men ellers bør det ikke give problemer, da lækstrømmen jo er meget lille.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

"Hauge" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@mid.individual.net...

Da der er tale om at undgå opladningen, så skal reverse current være så lille som muligt. Det er i hvert fald hvad jeg regner med. På dette punkt er 1N4148 bedre, har en lavere lækstrøm end 1SS120.

--
Uffe Bærentsen
Reply to

Uffe Bærentsen skrev:

Nemlig.

Så ville jeg vælge 1N4148, det er sikkert.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

"Hauge" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@mid.individual.net...

Har ikke så meget valg, da 1SS120 er knækket og jeg ikke har den på lager. Har dog 1N4148 på lager, så den bliver monteret i stedet :-)

Takker for bistanden :-)

--
Uffe Bærentsen
Reply to

Uffe Bærentsen skreiv:

I den sammenhengen skal du bruke en spessiell diode, 1N914?. Jeg er ikke sikker på at det akkuratt er 1N914, men det er 9??. Jeg har selv hatt tanker om å spørre hva som er spessiellt med den dioden. Jeg fikk bare beskjed om at når den dioden var brukt, så skulle jeg ikke forsøke å finne noen erstatning. 1N914 indikerer at det er en "gammel" diode. Jeg gjør oppmerksom på at dette var for en 25 års tid siden.

HM

Reply to
Harald Mossige

Uffe Bærentsen skreiv:

Siden der her er snakk om en "håndgranat" vill jeg anbefale deg å søke sikker viten.

HM

Reply to
Harald Mossige

Hej Uffe

Hvis du senere skal købe 1N4148, vil jeg istedet anbefale 1N4448 - samme data men lavere forward spændingsfald. Dog under forudsætning at prisen er rimelig.

Glenn

Reply to
Glenn