Diodematrix.

Hej Gruppe.

Jeg har for adskillige år siden set en kreds der var et diodematrix.
Fungerede på den måde at man kunne brænde de dioder væk man ikke skulle
bruge.
Hvad hedder sådan en kreds?

--
MVH.
Finni

Re: Diodematrix.

ordet PAL kreds ligger lige på tungen ;)

--
Jan_stevns

Re: Diodematrix.

Tak for svaret.
Har du også et eksempel på et typenummer.?
Google gav nemlig ikke noget.
--
MVH.
Finni

Re: Diodematrix.

Der findes ogsE5% en PROM, f.eks 74**188 Dem har jeg gennem 1980'erne
brugt til smE5% simple styringer. En prom og en tE6%ller kunne erstatte en
mindre uP opstilling. Datidens singlechipprocesorer var ikke helt sE5%
single chip endda. I dag bruger man en PIC processor til den slags
mindre opgaver.

Hilsen Kim

Re: Diodematrix.

Der findes også en PROM, f.eks 74**188 Dem har jeg gennem 1980'erne
brugt til små simple styringer. En prom og en tæller kunne erstatte en
mindre uP opstilling. Datidens singlechipprocesorer var ikke helt så
single chip endda. I dag bruger man en PIC processor til den slags
mindre opgaver.

Hilsen Kim

Ja, det er denne kreds jeg har set tidligere
Det ser ud til den er udgået - jeg kan end ikke finde et daatablad på den
(74HC188). Måske kan jeg finde een i gemmerne men uden datablad går det vist
ikke.
(Måske ikke en gang med)
--
MVH.
Finni

Re: Diodematrix.
F.Syndergaard skreiv:

Har du et prosjekt på gang? Jeg har liggende noen som ikke jeg kommer
til å bruka. Fortell noe nærmere gva du skal bruke dem til.

HM

Re: Diodematrix.

Hej
Der var jo masser af de her diodematrix Prommer i 80B4%erne sE5% kE6%rt bar=
mange navne, de blev jo brugt meget i mobiltelefoner til at brE6%nde
telefon nummeret i,
jeg kan PT lige huske den her fra Siemens " S353 " og den indeholdt
160 dioder man kunne brE6%nde efter behov.
Men ganske rigtig, der er ikke meget at finde over sE5%danne pE5% Nettet
nogen steder,
sE5% det mE5% havde vE6%ret for mange E5%r siden de var fremme i lyset !
                                                 Mvh Mpc

Re: Diodematrix.

PAL, GAL, PLD, PALCE, SPLD, EPLD, CPLD, PEEL, FPGA osv.
Programmerbare kredse har mange forskelige navne, afhængig af producenten og
teknologi.

Re: Diodematrix.

fusable link diode matrix

mvh Erik