diode driver

hej

 jeg skal have en diode til at lyse..... ( nem nok ik..) nej
mit problem er at der er en ret kraftig diode.  mit hE5%b er at jeg kan
bruge 2 stk bly celler  ( 4Volt )

batteri  4 V  diode:3,3 V  3 Ampere  ( jeg kan nF8%jes med 1,2 eller
justerbar :-)

min fF8%rste ide var lm350 / 317 men den tager minimum 1,2 volt af
forsyningen sE5% den gE5%r ikke :-/
jeg mener at huske noget med en FET som konstant generator,  men kan
det virker med kun 4 volt forsyning ?

anyway jeg er E5%ben for ideer. bare det er billigt . ( men jeg kunne
godt tE6%nke mig at strF8%men var reguleret )

Re: diode driver

En ganske almindelig diode i serie med forsyningen. Der er et
spændigstab på cirka 0,6-0,7 volt over den.

Re: diode driver
On 23 Dec., 12:47, "Klaus D. Mikkelsen"

jo det havde jeg osse tE6%nkt men, sE5% vil lysstyrken jo vE6%lte ned samme=
med spE6%ndingen pE5% batteriet.

og effekten falder drastisk pE5% de sidste 0.3 V

2.9   V ~  700 mA
3.35 V ~ 3000 mA
 og jev ille gerne holde en rimelig konstant strF8%m, ( ca 2 A  a hensyn
til batterilevetid ca 3.15 V )
det mE5% osse gerne  flimre / blinke, men ikke bare skrue langsomt ned i
takt med batteri spE6%ningen

Re: diode driver

Korrekt, men det vil den også med alle de andre metoder du nævner.

Så er du ovre i en decideret diodedriverkreds. Kig hos Maxim.

Re: diode driver
On Dec 23, 4:43A0%pm, "Klaus D. Mikkelsen"

F8%hh ??

 hvis jeg er en konstant strF8%ms generator foran en diode vil den da
lyse med samme styrke.

sE5% lE6%nge batteri spE6%ndingen er hF8%j nok

Re: diode driver

Korrekt, men din spænding er langt fra høj nok til en
konstantstrømsgenerator.

Kig lidt på: http://moppe.dk/konstant.html

Re: diode driver

De findes også med step-up.

Mvh Hauge

Re: diode driver

ok sE5% fandt jeg en ax2002    kun 0.25 v  til at regulere med og den
gE5%r ned til 3 v forsyning.
Deal extreeme har komplette PCB til kun  $ 1,99 leveret, V-in  3-18 V
det er sE5% kun 1.25 A . men der er en der skriver at det kan tunes til
2A  ved at skifte R-sense.

sE5% det prF8%ver jeg lige fF8%rst.. sE5% kan jeg osse prF8%ve forskellige =
lipo
configurationer, nu nE5%r der er tale om en swiched converter behF8%ver
jeg ikke bekymre mig om regulerings tab ( sE5% meget )

tak for  input

Site Timeline