diode

Hej, jeg søger en diode som lukker op ved 0,3 eller 0,4 V.
Ca 20-30 volt  10 A.
Skal anvendes i en generatorregulator hvor 0,7 V er for meget.
Arne

Re: diode

Hej,

Du kan få schottky dioder som ligger dernede ved den strøm.
Check diodes inc, Panjit, Phillips osv.

Mvh
Henrik

Re: diode

tak for svaret, der ingen tvivl om hvis man har kendskab nok ville man kunne
finde en Schottky hos Phillips. Jeg har imidlertid ikke den viden der skal
til for at forstå specificationerne.
mvh Arne

Re: diode
Hej Arne

Ring til en af de her forretninger

http://www.miscel.dk/ElectronicShops.html

og bed om en schottky diode der kan klare de krav du har, samtidig
kan du så snakke om mekanisk udførsel der passer til dit brug. F.eks.
kunne jeg forestille mig at en brokobling rent mekanisk vil være en
god løsning for dig.

Mvh Max

Re: diode
tak for svaret. Jeg har v.hj.a. af dine opl. fundet de rigtige dioder som
ligger på 0,4 v.
Arne

Re: diode
$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk:

Brug en power MOSFET, så kan du komme *meget* længere ned.

--
Regards,
Soeren

Re: diode

Ja, men afhængig af hvordab man binder det sammen risikerer man at
"FET-dioden" ikke kan gå off igen. Husk på at en FET der er on leder
glimrende - i begge retninger.

Site Timeline