Dims på strømforsyning til bærbar

På min strømforsyning til bærbare sidder der en cylinderformet dims 5-6 cm
før stikket til den bærbare.
Hvad er det ?

Problemet er at stikket er blevet løst og jeg bliver nød til at lodde en ny
på. Der er pga denne dims ikke plads til hætten på det nye stik hvis jeg
også skal afisolere et stykke af ledningen.

Re: Dims på strømforsyning til bærbar
Der er billede her:
http://img43.imagevenue.com/img.php?image11%113_ep_122_112lo.jpg

Re: Dims på strømforsyning til bærbar

Det er bare en ferritring. Klip af og smid væk, den betyder intet. Den
er der kun for at kunne overholde EMC-kravene, glem det 100%

Re: Dims på strømforsyning til bærbar
Krav til hvad ?
Den må da have en funktion.

Re: Dims på strømforsyning til bærbar

Støjundertrykkelse, rent elektrisk

Ja, den er en klump jern.

Glem den.

Re: Dims på strømforsyning til bærbar

Krav til begrænsning af elektromagnetisk støj. EMC-direktiv.

Yderst marginalt, og for apparatets funktion ingen.

Orla Pedersen
Re: Dims på strømforsyning til bærbar
Hej VET

Det er begrænset hvor meget din PC må udstråle af elektrisk
støj til omgivelserne.

Ja, hvis det ikke bare er en fake plastik ting, ja så begrænser
den udstrålingen af støj til omverdenen. Den betyder ikke noget
for din PC's virkemåde, men den forhindre din PC i at støje ud
i omgivelserne, noget der faktisk kan forstyrre andre elektriske
apparater som er i nærheden.