Dims eller Sikring. defekt. hjælp

Hejsa

En lille dims virker vist ikkeJ,,,  Jeg har en fåreklipper, der ikke er helt
ny, men heller ikke brugt mange gange,  den anden dag sagde den puf (ca), og
den stoppede, troede det var kul, det er det ikke,, men strømmen løber
gennem tændt og sluk kontakten videre gennem en lille dims, det er nok en
sikring, beskrivelse ligner en kontakt, med en rund knap der kan trykkes ind
i den ene ende, den er 1 *2 cm af plastic  der står     ----ac250v
 1a   --- dc28vETA  --- 104-p30 også er der 8 tegn..   Der kommer ingen
strøm gennem dimsen,,, og knappen kan ikke trykkes rigtig ind påén.

Er der nogen der kan hjælpe med et navn på den og hvor man evt kan købe en
??

Klipperen er købt i England..

På forhånd mange tak

Mvh Kent

Re: Dims eller Sikring. defekt. hjælp
strit skrev:
<KLIP>

Hej Kent.

"dimsen" er en 100 nanoFarad kondensator der kan klare 250 volt. Det er
et støjfilter, og den sidder nok parallelt hen over motoren, for at
dæmpe støjen som kullene kan lave når de gnistrer lidt.

Den er næppe problemet for dig, mon ikke at motoren er futtet af ?

// Per.

Re: Dims eller Sikring. defekt. hjælp

100nF kondensator med trykknap??? Snarere en termosikring.
Erik

Re: Dims eller Sikring. defekt. hjælp
Nej selvf. ikke

Min fejl, jeg havde overset sammenhængen med knappen, som om at knappen
var seperat, og havde noget autohold af en art.

// Per.

Site Timeline