digitalt oscilloskob

Hej

Jeg mangler et billigt oscilloskob til min PC. Skal kun bruges på hobby-niveau, ie 10-20 MSPS, 6-8 bit opløsning, 2 kanaler, seriel/parallel forbindelse til PC. Jeg kan godt klare mindre programmering i assembler, C++ mv. samt lidt analog/digital hardware konstruktion. Men jeg har tænkt på, om ikke der findes et "Evaluation board" som kan opfylde de fleste af mine behov, så opgave primært bliver et "software problem".

Er der nogen som kan anbefale et egnet "Evaluation board" - ala' typerne fra TI eller Analog Devices.

Mvh Peter V.

Reply to
F O L

Prøv at gå ind på

De har et kredløb der hedder Picoscop der klarer dit problem. Det fylder ikke mere end det kan være i et sub-d 25 pol han stik med bnc udgang. Jeg har brugt det i flere år uden problemer. hilsen Niels Aage

"F O L" skrev i en meddelelse news:41e9229f$0$51538$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk...

fra

Reply to
Niels Aage Sørensen

Hvad med

&PageNum=1&Catg=18729

Jeg er klar over at der ikke er så meget selvbyg, men måske programmering ;o) ( Det er ikke mig, jeg spottede det bare.....)

Reply to
Poul Bundgaard

Selvfølgeli lidt til at starte på ;o)

Poul Bundgaard

Hej Poul,

Wow, vi har en berømt testpilot boende i Jylland... Troede egentlig at han var formuldet for længe siden ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Næhæh, ukrudt forgår ikke så let ;o)