digitalt oscilloskob

Jeg mangler et billigt oscilloskob til min PC. Skal kun bruges på
hobby-niveau, ie 10-20 MSPS, 6-8 bit opløsning, 2 kanaler, seriel/parallel
forbindelse til PC.
Jeg kan godt klare mindre programmering i assembler, C++ mv. samt lidt
analog/digital hardware konstruktion.
Men jeg har tænkt på, om ikke der findes et "Evaluation board" som kan
opfylde de fleste af mine behov, så opgave primært bliver et "software
problem".

Er der nogen som kan anbefale et egnet "Evaluation board" - ala' typerne fra
TI eller Analog Devices.

Mvh Peter V.

Re: digitalt oscilloskob
Prøv at gå ind på www.Danbit.dk
De har et kredløb der hedder Picoscop der
klarer dit problem. Det fylder ikke mere end det
kan være i et sub-d 25 pol han stik med bnc udgang.
Jeg har brugt det i flere år uden problemer.
hilsen Niels Aage

fra

Re: digitalt oscilloskob

Hvad med
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI15%814691&ListingType=0&ListingSort=1
&PageNum=1&Catg18%729

Jeg er klar over at der ikke er så meget selvbyg,
men måske programmering ;o)
( Det er ikke mig, jeg spottede det bare.....)

Re: digitalt oscilloskob
http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI15%814691&ListingType=0&ListingSort=1

Selvfølgeli lidt til at starte på ;o)
http://www.linuxtoys.org/pscope/pscope.html

Re: digitalt oscilloskob
Hej Poul,

Wow, vi har en berømt testpilot boende i Jylland... Troede egentlig at han
var formuldet for længe siden ;)

--
Venlig hilsen,
Søren