Digitalt display fader i toppen

Har købt et Smeg komfur med et digitalt display med blå tal.
Mener det fra starten har været en anelse mere lystærkt i bunden af
displayet.
Men nu er det pludselig blevet værre. Altså der er nu endnu mindre lys i
toppen af tallene på displayet.

Hvad kan være problemet?

Forværringen skete mulighvis efter et besøg af en lidt hårdhændet gas
måler-mand der skubbede lidt meget til komfuret.

mvh Ole

Re: Digitalt display fader i toppen

En knækket "glødetråd" inde i displayet, hvis det vel at mærke er et VFD
display.

Der sidder en 4-5 glødetråde der gløder MEGET svagt (de kan være svære
at se når der er mørkt eller blåligt frontglas foran selve displayet, de
de gløder svagt orange)

Du kan se på glødetrådene på dette billede:
http://www.qrss.thersgb.net/VFD-Regen/Potential-gradient-effect.jpg

Billedet har dog intet med dit tilfælde at gøre, på billedet er det et
helt andet fænomen der spiller ind, end i dit tilfælde.

Lev med det. Sådan et display koster boksen (Custom design til SMEG)

// Per.

Re: Digitalt display fader i toppen

Tak for tilbagemeldingen.
Jeg kan se en enkelt glødetråd nederst i displayet hvor tallene står lysest.

mvh Ole

Re: Digitalt display fader i toppen

Lyder som om du kan forvente det går helt ud på et tidspunkt, hvis der kun
er én tråd tilbage. :-/

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Digitalt display fader i toppen

Smeg'en  er kun 4 måneder gammel, så jeg vil da afprøve garantien.

mvh Ole

Site Timeline