Digitalmultimeter i Netto .. - Page 2

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

Jeg tror svaret skulle have været til "mew2k". Jeg har hvad jeg skal bruge:
http://www.keithley.com/products/dmm/?mn20%10

-og et almindeligt 4 cifret til at checke batterier i cykellygterne :-)

Bo //

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

Selvfølgelig. Det var jo og ham, der spørte!
Og der var ikke non, der svarte!

Erling

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

Ja, Det er et yderst fornuftigt instrument, ikke mindst til prisen.

B830 - DM8300 eller hvad de nu hedder er alle skåret over den samme læst
om man køber dem i Aldi, Netto, Harald Nyborg, Conrad Elektronik eller i
OBS! (Kvickly Xtra) hvor jeg omkring 1995 købte mine første af slagsen
mens de kostede +100 KR.

Det er samme instrument om prisen er 29,- kr, 35,- Kr, 59,- Kr eller 5 Euro.

De er bygget med en ICL7106 DVM-kreds og et standard LCD-display og det
lægger ligesom kvaliteten og begrænsningerne. Og som andre har skrevet
dækker det 99% af de målinger man har behov for at foretage.

/Lars

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

Kan lige fortælle de blev revet væk inden for de første par timer i
åbningstiden ..
En mand købte sågar 25 stk .....

Re: Digitalmultimeter i Netto ..
Hej mew2k

Det gjorde jeg også dengang de havde dem til en tyver
i Tiger, de blev sendt til Norge hvor de slet ikke kender
til den slags tilbud.

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

Den Netto jeg var i var der masser i gE5%r d. 30. jan.
Jeg kF8%bte selv 2.
Men den ligger ogsE5% med et stort boligomrE5%de med blokke med en
overvE6%gt af kontanthjE6%lpsmodtagere. Og det er nok begrE6%nset hvor meget
brug de har for et multimeter.

--
Christian.....MSN: spF8%rg...
http://www.yee-haw.dk

Det kan du roligt købe. Jeg tror ikke, at det fejler noget. Jeg har en hel
stak af dem, man kunne købe hos Zebra til en ti'er, og de er fremragende. De
måler også rimeligt nøjagtigt.

Bliver der problemer med disse billige instrumenter, så er det nok mekanisk
slid. Selve chippen er sikkert noget kinahejs som sidder i mange andre
instrumenter og som bliver masseproduceret til formålet.

Claus

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

Jeg undres, er displayet rimelig "VERO-venlig"?

HM

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

Hvis du undres, så lad dog være med at købe det!

Der er ingen, der tvinger dig til det.

Netto har et *tilbud*, IKKE et påbud!

Claus

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

Slap dog af, Harald spørger om det er VERO venligt - som jeg forstår
det, er det om det umiddelbart kan buges til indbygning andre steder.

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

Der må da være grænser for, hvor meget man kan undres til et instrument til
sølle kr. 29,-

Der er to ugers fuld returret, så det kan da ikke være særligt svært at gå
en tur i nærmeste netto...

Claus

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

Som elektronikhobbybygger ?
Nej...

Måske for Harald ?

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

En dåre kan spørre mer en ti vise kan svare.
Jeg er på jakt etter /billige/ fire siffers display. De skal være enkle
å interface til en mikrokontroller, og de skal bruker til "VERO-board
løsninger, altså løsninger i eitt eksemplar.

Jeg har for (u)vane å kjøpe /billig/ elektronikk for å undersøke om den
inneholder ting som er anvendelig.

Nå synes jeg det er noe tungvindt å handle slike ting i Danmark, i
utgangspunktet har jeg bare behov for å undersøke
VERO-kompatibilitetsgraden muligheter.

Men greit nok for meg. Det at du misliker spørsmålene mine, er helt i
orden for meg, - og sikkert de fleste andre også.

HM

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

Sikkert, men "Netto" ligger i Danmark :-(

HM

Site Timeline