Digitalmultimeter i Netto ..

Er der overhovedet noget fornuftigt at sige om det multimeter de har til
29,-?

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

Bestemt - det er formodentlig langt fint nok til de fleste opgaver.

Og skulle man komme til at tabe det og jokke på det græder man ikke
særligt længe.

Jeg har selv et Netto eller Aldi multimeter til 29,- kr. og det kan i
mange situationer give et "godt nok" resultat.

Mvh.
Jens ÅGe

Re: Digitalmultimeter i Netto ..
Hej mew2k

Ja, det er billigt. Jeg har ikke set annoncen, men mon ikke det er
samme type som har været solgt i Tiger og lignende steder. Et til
prisen imponerende instrument der kan klare 99% af de målinger
man selv som proffesionel skal måle. Køb en flok og hav en i bilen,
garagen, kældren, værktøjskassen og sommerhuset.

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

Det ligner til forveksling det jeg købte hos HaraldNyborg for 6 år siden for
78 kr.

Det virker endnu og jeg sammenlignede det med et professionelt multimeter
der var nykalibreret og måler 99,9% korrekt - OK til alm. hobbybrug.

/Jens

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

 > Køb en flok og hav en i bilen, garagen, kældren, værktøjskassen og
sommerhuset.

Hej

Hvad så når der er vrøvl men "strømmen" i båden!

Spøg til side, jeg købte et, det er ok, dog savnes funktionen med at det
selv slukker hvis det ikke aktiveres i et stykke tid, når man er vandt til
denne funktion, kan det godt koste nogle batterier:-(

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Det virker og det er billigt.

Nu har jeg selv en Fluke 89IV, en 189'er og en 787'er. Var
multimeterkassen tom, blev det nok en håndfuld "billiginstrumenter" der
kom derned i stedet.

DE virker, de er præcise nok til husmandsbrug og bliver der et væk,
køber man et nyt.

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

Pralerøv :o) :o) :o) :o) Bemærk smileys!

/Bo
(Fluke 87 IV på arb., Velleman til 89,- derhjemme).

Re: Digitalmultimeter i Netto ..
Jeg købte en til brug på kontoret!, men ikke brugt endnu.

Men den ligner til forveksling den der er anmeldt i dagens Elektor på
side 54-56
"That this isn't a bad little meter"

Nøjagtigheden (hvis det er den samme oem producent) er 0.5% plus/minus 2
cifre.
Fint, hvis man måler med mange cifre, fx 1.234 volt, men ikke så godt,
hvis man måler  1.23volt (når man bruger 20 volt området fx)

Jeg forstår ikke lige hvad Elektor mener med "plus/minus 2 digits". Er
det de sidste 2 cifre der ikke kan stoles på? Eller kan allersidste
ciffer ændres med 2. Ikke helt forstået :(

29 kroner, billigt,
Elektor anmelder et meter til en pris af en femmer (altså pund), så det
er billigt i Danmark

Christen

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

Det kan sikkert gøres billigere. Jeg købte dette hos Zebra til kun en ti'er,
men så ryddede jeg også hele hylden :-)

www.tersgov.dk/multimeter.jpg

Claus

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

Hvad er det der er så facinerende ved så billige instrumenter?

Jeg kan forstå hvis man ikke har råd eller vil bruge penge på et
ordentligt instrumenter, men købe en hel stak af dem, hvorfor?

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

bilen
båden
computertasken
cykeltasken
værktøjstasken

osv...

Hvorfor købe dyre instrumenter, når disse kan klare 95% af almindeligt
forekommende dagligdagsopgaver.

Dernæst er det billigere end et nivoltsbatteri i føtex!

Man er da godt dum, hvis man køber et batteri til kr. 10-20,- når man kan
købe et til en ti'er og så endda få et måleinstrument med gratis.....

Claus

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

Jeg har aldrig følt noget behov for at have instrumenter alle steder.
Hvis jeg skulle løse et problem langt hjemmefra, så er et instument
heller ikke nok, der skal bruges værktøj og måske reservedele. Det kan
hurtig blive ret meget skrammel at slæbe rundt på.

Fordi du ikke altid ved hvornår det billige instrument viser forkert
(f.eks. hvis dets batteri er ved at være tomt).

Og? hvis du skal sammenligne priser, så brug samme forretning.

Og hvad er måleinstrumentet så værd når du har taget batteriet ud?

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

Det er da godt for dig, men hvad i alverden skal jeg bruge det til?

Jeg tilrettelægger ikke mine indkøb efter dine følelser...

Hvad vedkommer det dog mig?

Jeg køber de instrumeneter, som det passer mig, og er da ligeglad med, hvad
du synes om det.

Elendigt argument!

Helt ærligt, er dit liv gået  helt i stå ???

EOD, du spilder min tid..

Claus

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

Jeg troede at jeg havde startet en diskussion om hvad grund der var til
at købe bunker af billige instrumenter.
F.eks. kunne jeg da godt lide at vide hvor tit du har brug for at måle
på bilen, men den er hjemmefra, siden du gerne vil have et instrument i
bilen?

Men gør du det så efter nogen praktisk formål, eller køber du bare fordi
det er billigt?

Og du gider ikke uddybe dine grunde kan jeg forstå.

For mig er det faktisk meget væsentligt at mit instument viser rigtigt,
men jeg kan da godt se at hvis man har 2-3 stykker og de alle viser det
samme, så er det nok korrekt værdi.

Jeg undre mig bare over dine forklaringer: "For at få et batteri, så
købes et instrument med batteri".

Nogen spiller ihvertfald båndbredde, uden at komme med noget sagligt.

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

Der er mennesker, der overhovedet ikke VIL forstå.

Erling

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

Det har du sikkert, men den slags latterlige ligegyldigheder må du diskutere
med dig selv!

Claus

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

Da det nok er med batterier, moms og fortjeneste, skal du regne med at
batterierne er af den kvalitet, der lækker meget hustigt. Skift dem ud
med det samme med nogle gode, og du har instrument i mange år.

Bo //

Re: Digitalmultimeter i Netto ..
Hej Bo

Jeg kan godt følge dit råd, men man må somme tider undres. Jeg har
et magen til hængende i garagen, det hænger der på tredie år nu, med
originalbatteriet i. Det fejler intet, har fuld spænding og er udsat for
både
frost og høj varme. Så det batteri er i sig selv den tyver værd jeg gav
for det :)

Mvh Max

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

Har været ude for en del af de billige LED-cykellygter med 2 stk AAA
celler har være tæret bort på under 2 måneder fra anskaffelse. Men BIlka
gav mig bare nogle nye u/b :-)

Bo //

Re: Digitalmultimeter i Netto ..

OG, - for lige at besvare det der med "diggits", så mener man, at hvis det
sidste ciffer f.ex. viser et syvtal, så kan det være enten seks eller otte,
og det er ikke engang så meget som viserbredden på et viserinstrument.
Køb, og nyd du dette apparat.

Erling

Site Timeline