Digitale kredse til 3 V ??

Findes der digitale kredse til fx. 3 volt. Jeg har kigget pa 74 HV og HCT. men mit problem ar at de skal kune trigges ved ca 2 V. Er der hjælp at hente. Uden at jeg skal til at rode med PIC kredse. Jeg skal især bruge D flip-flop

På forhånd tak for svaret.

Reply to
Børge Larsen

Ja, efterhånden findes der IKKE kredse til 5Volt (jo, de produceres stadig) Jeg ved ikke hvad Du skal bruge det til, men hvis Du bruger HC kredse og forsyner dem fra 3Volt, vil de nok gøre det, Du forventer. HC kredsene skiller høj fra lav omkring den halve forsyningsspænding, og udgangene skifter mellem 0 og forsyningsspændingen.

Ole Geisler