Digitale høreraperater

Hej Gruppe
Findes der noget teknik hvormed man kan sende lyde "stemmer" så den der har
digi-hørerarperat i øret, kan hører det!
Kan jo bruges til mange nyttige ting i hverdagen, hvem der så har mest glæde
af det, senderen eller modtageren..

/Lion

Re: Digitale høreraperater
Hej Lion

der har

Hvis det du mener er det jeg tror, ja så er en teleslynge løsningen, det
er en
stor spole der går uden om hele lokalet som man sender et
lavfrekvenssignal
ind i og så opfanges det af høreapparatet, bruges bl.a. i kirker og
tip-oldemor
har et anlæg så hun kan høre fjernsynet uden at genere naboerne.

Mvh Max

Re: Digitale høreraperater
har
glæde

Som max skriver bruger man en teleslynge.
Du tager en ledning og trækker den ved fodlisten hele vejen rundt i det
lokale hvor du skal bruge det, enderde af ledningen sættes til en ganske
almindelig LF forstærker "eventuelt i serie med en modstand".

--
Hilsen
   Peter N Petersen

mvh