Digital timerkredsløb

Jeg er på udkig efter en form for digital timer med et antal
fastprogrammerede tider.
Jeg kunne forestille mig at det kunne laves med en PIC kreds og noget
software i den.
Funktionsbeskrivelsen er simpel: ved tryk på en startknap skal der trækkes
et relæ i x antal sekunder. Via en omskifter skal man kunne vælge mellem et
antal tider som er programmeret i PIC kredsen.

--

/* Vy 73 de OZ8HP / OZ1IIQ
/* Hugo Pedersen

et

Med mindre du synes det er skægt at programmere ( og det er det jo ;-) )
så kan du sagtens klare dig med en eller to 74HC4060 og et par spejderhagl
rundt om.

Mvh
Henrik

Re: Digital timerkredsløb
OK - men igen er det nok noget der overstiger mine evner at lave :-)

--

/* Vy 73 de OZ8HP / OZ1IIQ
/* Hugo Pedersen

nej nu må du da stoppe,
som radioamatør har man da indsigt i at skrue en radio samme, så kan man da
også lave en lille timer,

Re: Digital timerkredsløb
Ja en analog har jeg lavet med en 555, men den digitale har jeg ikke
forudsætninger for at skrue sammen.
Jeg kan selvfølgelig programmere en computer til at styre det, men det er
nok lidt overkill

--

/* Vy 73 de OZ8HP / OZ1IIQ
/* Hugo Pedersen

Hvorfor _skal_ den være digital?

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: Digital timerkredsløb

/* Vy 73 de OZ8HP / OZ1IIQ
/* Hugo Pedersen
Re: Digital timerkredsløb
Hej Hugo

Så brug en XR2243 timer, den er digital og nem at bruge.

Re: Digital timerkredsløb

Hvorfor ikke bare vælge kondensator til 555'eren med drejeknappen ?

Re: Digital timerkredsløb
Har prøvet men jeg synes stadig det er bøvlet.

Endvidere synes jeg det kunne være spændende at lave programmere en PIC
(eller en Atmel kreds) til at lave sådan noget.

--

/* Vy 73 de OZ8HP / OZ1IIQ
/* Hugo Pedersen

Kig på denne her:

http://www.electronics-lab.com/projects/oscillators_timers/019/index.html

Den kan det du ønsker, bare på en lidt anden måde.

PS. Den fungerer, har lavet en selv :-)

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i