digital timer fra byggemarkedet . duer ikke.

hej gruppe
jeg kF8%bte en digital timer til udendF8%rs brug for en 60kroneseddel i
Bilka
jeg kan ikke bytte den da jeg mE5%tte save jordbenet af for at fE5%
strF8%m .:)

Jeg ville hF8%re om nogen har erfaringer med denne timer. som hedder
type TS ENN4 og sE6%lges i byggemarkeder mv.
Den laver en lidt kedelig fejl for en timer.. sletter de indtastede
tE6%ndsluk programmer og nogle gange E6%ndrer
 den lige urtiden ogsE5%.
EfterhE5%nden har jeg fundet ud af at fejlen opstE5%r nE5%r der sE6%ttes en
trafo pE5% , og den kan ogsE5% fejle nE5%r en trafo
i nE6%rheden bliver sluttet.
SE5% det ser ud til at den CE mE6%rkning ikke er helt fin i kanten.
Nu kunne det vE6%re en fejl i lige den jeg har ,sE5% derfor ville jeg
spF8%rge om andre er heldigere eller har samme problem
alex

Re: digital timer fra byggemarkedet . duer ikke.

hej gruppe
jeg købte en digital timer til udendørs brug for en 60kroneseddel i
Bilka
jeg kan ikke bytte den da jeg mĂĄtte save jordbenet af for at fĂĄ
strøm .:)

Jeg ville høre om nogen har erfaringer med denne timer. som hedder
type TS ENN4 og sælges i byggemarkeder mv.
Den laver en lidt kedelig fejl for en timer.. sletter de indtastede
tændsluk programmer og nogle gange ændrer
 den lige urtiden ogsĂĄ.
Efterhånden har jeg fundet ud af at fejlen opstår når der sættes en
trafo pĂĄ , og den kan ogsĂĄ fejle nĂĄr en trafo
i nærheden bliver sluttet.
Så det ser ud til at den CE mærkning ikke er helt fin i kanten.
Nu kunne det være en fejl i lige den jeg har ,så derfor ville jeg
spørge om andre er heldigere eller har samme problem

Er der ikke et backup batteri?, og er der power pĂĄ det?

Kasper

Re: digital timer fra byggemarkedet . duer ikke.

joh der er backup batteri..og den kan godt kF8%re lE6%ngere end tre fire
dage ,ude af stikkontakten.. det prF8%vede jeg til begynde med for at
vide om den kunne holde sig igang .. sE5% backup er ikke umiddelbart
problemet
alex

Re: digital timer fra byggemarkedet . duer ikke.

joh der er backup batteri..og den kan godt køre længere end tre fire
dage ,ude af stikkontakten.. det prøvede jeg til begynde med for at
vide om den kunne holde sig igang .. sĂĄ backup er ikke umiddelbart
problemet

Oki, det var bare en hurtigt tanke :)

Kasper

Re: digital timer fra byggemarkedet . duer ikke.

CE mærkningen gælder jo ikke mere når du selv har modificeret den.

Støj filter laves normalt imellen Fase/Nul og Jord, og virker kun rigtin,
hvis produktet tilsluttes rigtig

JJ

Re: digital timer fra byggemarkedet . duer ikke.
det kunne vE6%re en grund. Det er jo rigtig at jeg har slF8%jfet stelbenet
Jeg skal en dag se hvad stelbenet er forbundet til..
Og jeg vil gerne hF8%re fra folk der har det samme maskineri og om det
bare virker.. og ja, om det sE5% er med jord ogsE5%..
alex

Re: digital timer fra byggemarkedet . duer ikke.

Hej
Det er ikke det med jordbenet, der findes masser af disse ure uden
jordben og de kF8%re jo fint.....
Jeg prF8%vede for nogle E5%r siden helt samme fE6%nomen bare i en eltavle,
jeg prF8%vede 3 forskellige fabrikater af digital ure men fandt aldrig
ud af hvorfor de opfF8%rte sig tosset med at slette programmet og lave
om i det , der var sE5% kun en lF8%sning og det var et mekanisk rytter-ur
og sE5% spillede det og ingen programmer eller noget gik tabt, men det
kan jo vE6%re problemet hvis man skal have rigtig mange forskellige
tider pE5% de forskellige dage med et mekanisk dF8%ge / uge ur.
PrF8%v tag uret ind i en anden kontakt i nogle dage, og lad det bare
tE6%nde og slukke en alm. pE6%re og se sE5% hvordan uret gE5%r, nu har du b=
E5%de
flyttet fysisk placering af uret og ogsE5% en anden last....?
20%
Mvh Morten

Re: digital timer fra byggemarkedet . duer ikke.

ja tak.. det var jo lige sE5%dan en erfaring jeg ku F8%nske at se.
Og sE5% mE5% man nok erkende at de ikke er sikret mod stF8%j udefra.
Og sE5% kan det ikke nytte at kF8%be et andet .

Jeg satte iF8%vrigt en glF8%delampe pE5% og det kF8%rte lE6%ngere tid. og
derefter blev jeg klar over
at det var ved en lille og forskellige  trafo at den gik ned hver
gang.
ieg har ogsE5% haft uret andre steder, men samme resultat.

alex

Re: digital timer fra byggemarkedet . duer ikke.

ja tak.. det var jo lige sådan en erfaring jeg ku ønske at se.
Og så må man nok erkende at de ikke er sikret mod støj udefra.
Og så kan det ikke nytte at købe et andet .

Jeg satte iøvrigt en glødelampe på og det kørte længere tid. og
derefter blev jeg klar over
at det var ved en lille og forskellige  trafo at den gik ned hver
gang.
ieg har ogsĂĄ haft uret andre steder, men samme resultat.
--------------------------

Hvad sker der hvis du sætter en forlænger mellem ur og trafo, så trafoen
kommer væk fra uret. Hvis det er radiostøj, er det måske en mulighed.

- Martin

Re: digital timer fra byggemarkedet . duer ikke.

ja Martin det kunne jeg gF8%re, hvis det var vigtigt at det virkede
nu..eller hvis jeg havde lavet det selv og ville finde E5%rsagen fF8%r jeg
lavede E6%ndring.
Hvis jeg ikke kan finde et bedre ur, sE5% kan jeg jo prF8%ve dit forslag
og se hvad der sker..
det er ikke sE5% vigtigt, det var tanken at skulle fE5% lys til at kF8%re
langsomt op fF8%r stE5%op tild . og nE5%r lyset var max, sE5% skal et gardi=
trE6%kkes op sE5% jeg kan kigge ud pE5% dagslyset ..og vE6%re morgenfrisk..
fF8%rst brugte jeg et gammelt vE6%kkeur hvor jeg brugte en kontakt til
summeren og det kF8%rte fint. SE5% faldt jeg over det timer ur og det var
jo sagen... troede jeg ..
alex

Site Timeline