Digital scope

Hejsa
Jeg skal ud og have et digitalt scope.
I bund og grund har jeg behov for flg:
At kunne overføre billedet til pc
Singleshot
40 mhz båndbredde
2 kanaler
Mulighed for at gemme to scopebilledereller flere

Jeg har fundet disse modelleri min prisklasse (max 7k):
http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=dk&vat=0&dok50%24.htm
      TDS 1001 Oscilloscope,  40 MHz, 2 ch./black/white

5797.00 kr
      TDS 1002 Oscilloscope,  60 MHz, 2 ch./black/white

6793.00 kr

og denne:
http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=dk&vat=0&dok67%33.htm
      GDS-806S Oscilloscope, 60 MHz, 2 channels/b w
 5460.00 kr
      GDS-806C Oscilloscope, 60 MHz, 2 channels/colour

6775.00 kr

og sidst men ikke mindst:
http://dk.farnell.com/jsp/endecaSearch/partDetail.jsp?SKU39%82660&N40%1 til
kr 4.663,20

Jeg har på arbejde disse to:
http://dk.farnell.com/jsp/endecaSearch/partDetail.jsp?SKU10%0079&N40%1 og
http://dk.farnell.com/jsp/endecaSearch/partDetail.jsp?SKU99%52713&N40%1

Som sådan er mit gamle 40mhz catodescope fint nok, men trænger ligesom bare
til en opgradering ;) (og nyt legetøj)

Så hvad ville i vælge ?

Er måske lidt hooked på GDS-806C men kender ikke noget til menuerne og
hvordan den er at arbejde med.
Men kan også godt lide TDS1002 fordi jeg er 100% fortroligt med den, og den
har fine data.....
--
Mvh stefan
Re: Digital scope

Hukommelsen er ikke særlig stor.
2500 points giver ikke mulighed for at zoome særlig meget ind i X-retningen,
for at kikke på detaljer i signalet.

Den må du ikke købe.
Jeg har et demo-eksemplar af store-broderen stående. Jeg har tidligere være
i dialog med producenten fordi jeg var interesseret i at sælge produktet i
min e-shop, men droppede agenturet igen fordi produktet simpelthen er for
billigt/dårligt.
Bemærk i øvrigt at båndbreden kun er 20MHz, og det gælder på både 100MSa/s
og 400MSa/s udgaven

Det taler vi om en helt anden prisklasse ;o)

Igen meget lille hukommelse. Kun 2,5KByte

Det ser ud til at være et godt valg.
Kik evt. også på Picotech´s USB-scoper PicoScope-320x på
http://www.shop.microtec.dk/ hvor du får meget scope for pengene (OBS: her
er jeg ikke længere uvildig).

Re: Digital scope

Jeg kunne ikke rigtig styre mig ;)
Så har købt TDS2002 med farve og dejlige ting til 7600 :)

Så nu er der bare den laaaange ventetid til i morgen når det kommer ;)

 --
 Mvh stefan
 --------------------------

Re: Digital scope

Problemet er at ingen av disse scope har nok hukommelse til å se
lavfrekvente forløp, som til Audio. Da trengs MYE hukommelse. Jeg har et
Agilent 54621A, og det er meget bra, men koster mer enn 7k.
http://www.home.agilent.com/USeng/nav/-11495.536880783/pd.html

Med hilsen
Arne Offenberg

Re: Digital scope

Jeg er fuldstændig enig, og det er ikke kun et problem ved audio-brug.
Jeg oplever ofte at det er en af de parametre mine kunder slet ikke er
opmærksomme på når de sammenligner oscilloskoper (mange kikker kun på
båndbredden og prisen), hvilket undre mig lidt. En ting som størrelsen på
hukommelsen er ganske væsentlig.

Picotech har lavet en artikel om hvilke ting man bør overveje når man køber
oscilloscope (kan læses på
http://www.picotech.com/applications/oscilloscope_tutorial.html )

Bemærk skærmbillederne i afsnittet "Memory Depth". De viser tydeligt hvad
problemet er.

Site Timeline