Digital RPM-måler?

Hejsa,

Nogen der ved hvor man for en rimelig penge kan få en digital RPM-tæller?
Evt. med dioder, der er grønne fra f.eks. 0-5000 rpm, gule fra 5-6.500 og
røde fra 6.5-8.000? Ellers bare et der viser i digital-tal? :)

Mener RCE-elektronik har et til 298 eller 398 kr., som samlesæt - men kan
bare ikke finde det.

Nogen der kender en onlinebutik, der handler med sådan et apparat? :) Håber
I kan hjælpe :)

// Troels

Re: Digital RPM-måler?

Håber

Tjae, jeg og en ven er lige ved at lave en simpel en med 4 segmenter og en
hall effekt (5V indgang)

Du kan da sagtens få print tegninger/diagram og softwaren når det er
færdigt...

inden for 14 dage regner jeg med det skulle være færdigt...

(tror bare jeg har lavet en bug i printudlæget... kan max få 20mA igennem
segmenterne, hvilket ikke er nok når de multiplexes...)

nu ved jeg ikke hvordan signalet du har ser ud, men med 2 lysdioder kunne
man bare integrere pulserne og have en comperator med 2 leds på

Mvh Kasper

Re: Digital RPM-måler?

Duer Velleman til noget? :)

http://www.velleman.be/common/product.aspx?lan=1&id90%60

// Troels

Re: Digital RPM-måler?

Rungende JA

Re: Digital RPM-måler?

Hvor præcist vil du mene at en sådan tæller er? Sådan bare PRÆCIS? ;-)

Og hvor hurtigt opdaterer den ca.?

// Troels

Re: Digital RPM-måler?

Pas, står der ikke noget om det på vellemans hjemmeside.
Min formodning er at det er mere præcist end du får brug for og rimeligt
hurtigt.