Digital pulsgiver m. forvalg??

Jeg skal til stepmotor styring bruge en pulsgiver, hvor man kan stille antal pulser og derefter stop. Det valgte antal pulser svarer til en given vinkel på stepmotoren. Jeg har ikke ved søgning kunnet finde diagram og forslag. Er der et lyst hoved her der kan give et link???

På forhån tak.

M.v.h.

Børge

Reply to
Børge Larsen

antal

vinkel

Det lyder som en oplagt mikrokontrollerapplikation!

/A

Reply to
Anders F

"Børge Larsen" skrev i en meddelelse>

Jeg skal til stepmotor styring bruge en pulsgiver, hvor ma n kan stille antal

vinkel

du kan måske bruge noget som dette her

ellers bliver det triki at lave uden microcontroller

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Hej Børge,