Digital parabol

Davs Ng.

Jeg skal bruge en parabol  så jeg kan tage tv3 så jeg kan se noget fodbold.
Jeg har muligvis mulighed for at købe en brugt Sagem ISD 4150 modtager til
550,- kr. Om der følger skærm og hoved med ved jeg ikke.  Spørgsmålet er så:

1. Er denne modtager værd at købe?

2. Er prisen ok?

Jeg har også mulighed for at købe en Nokia 9802 modtager uden skærm og hoved
for 1200,- kr. Eller samme model med skærm og hovede for ca. 1500,- kr.

3. Et af disse tilbud ville måske være bedre eller får man for lidt i
forhold til merprisen?

På forhånd tak.

MVH Niels

Re: Digital parabol
Hey

Efter min mening er begge recivere noget lort....
men skal man kun se tv3 er det vel i princippet ligegyldigt om det er en
skoda eller audi...

Kasper

fodbold.
så:
hoved

Re: Digital parabol

Ok takker for svar. Er der noget andet du kan anbefale mig at kigge efter af
brugte til en 1000- 1500 kr?

MVH Niels

Re: Digital parabol
af

hmm Humax - Force - Samsung...

men ikke sikkert de er så langt nede i pris endnu...

(forcen og samsungen fås med både via og CD)

Kasper

Re: Digital parabol

Nej, det er de nok ikke, men om samsung kan jeg da sige at det ikke er
helt optimalt med indbygget Conax (CD) og tilhørende Viaccess modul.
Viasat smider engang imellem signalet -> metode til løsning er dog at
tag kortet til CD ud og slukke og tænde for modtageren. Viasat signalet
kommer nu på skærmen og du kan sætte CD-kortet i. Det tager under 10
sek. at gøre, men kan jo smadre en optagelse (især hvis man ikke ser det
samtidig).

Force skulle være guld, men jeg tror ikke de er nede i den prisklasse.
Humax skulle også være godt.

Mit råd er klart at vælge noget kvalitet fra starten. Vi har haft både
Viasat's egne boks (Sagem) og CD's box (Grundig (eller Philips, nokia
eller hvad man nu har lyst til at kalde den)). Sagem kunne kun tage
Viasat's egne og var MEGET langsom i optrækket. Min erfaring med sagem
hvad angår mobiltelefoner og satellit udstyr er meget ringe. Grundig'en
kunne slet ikke håndtere viasat's kort og det gik helt galt for den. Og
ringer man til CD fordi det er en legeboks vil de ikke have noget med
det at gøre selvom de yder support på den modtager netop fordi den er
lejet. Det giver kun irritation at have sådanne dårlige modtager og det
bruger en masse tid. Du vil kunne læse meget mere om problematikken hvis
du googler lidt efter "Viaccess, conax, philips, grundig site:dk"

Håber det hjalp.

Mit råd er - køb en med både indbygget Conax og Viaccess. Det er lidt
dyrere, men du skal jo huske at du også skal hen og have sådan et
"smart" kort til en tusse hos CD eller Viaccess hvis modtageren ikke har
det indbygget. Det er godt nok kun et depositum, men det ser man jo nok
ikke igen når årene går derudaf.

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!
But the Dell will still stink! Nothing can change that!!!

Re: Digital parabol

"64bit[at]mailme[dot]dk" <"64bit[at]mailme[dot]dk"> skrev i en meddelelse

SNIP: En masse godt input.

Tak for input.

Jeg har nu budt en plovmand på Nokiaen. Vil manden ikke sælge er jeg blevet
enig med konen om at købe en Force. Der er jo stor enighed om at det bare er
kram.

Tak for hjælpen allesammen.

MVH Niels

Re: Digital parabol

Davs

Jeg ville måske prøve samme spørgsmål i dk.teknik.sattelit, der ville
der nok komme flere svar.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Digital parabol

Tak for rådet. Det er allerede fulgt.